طرز تهیه سالاد ماست و سبزیجات خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد ماست و سبزیجات

طرز تهیه سالاد ماست و سبزیجات , دستور تهیه سالاد ماست و سبزیجات

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد ماست و سبزیجات است. در این سالاد از هویج و فلفل دلمه ای و سیر و ذرت به همراه خیار شور استفاده شده است. هویج سرشار از ویتامین A است و فلفل دلمه ای نیز سرشار از آنتی اکسیدان است و برای بالا بردن ایمنی بدن توصیه می شود. در این سالاد می توان سس مایونز را کم یا حذف کرد و یک سالاد رژیمی تهیه نمود. این سالاد خوشمزه و خاص را می توان به عنوان پیش غذا یا در کنار غذای اصلی در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد ماست و سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد ماست و سبزیجات
هویج رنده شده۳ تا ۴ عدد
سیر۱ حبه
فلفل قرمز کاپیا یا فلفل دلمه قرمز۲ عدد
ذرت۲ قاشق غذا خوری
خیار شور خرد شده۲ قاشق غذا خوری
ماستیک و نیم پیمانه
سس مایونز۲ قاشق غذا خوری
ماست چکیده۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه اندازه دلخواه

طرز تهیه سالاد ماست و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه با ماست و سبزیجات در ابتدای کار، هویج را رنده می کنیم. سپس یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. هویج ها را به آن اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا فقط کمی نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله هویج ها را از تابه خارج کرده و سپس فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و در همان تابه به خوبی تفت می دهیم تا کمی نرم شود. توجه داشته باشد که نباید فلفل دلمه ای را بیش از حد تفت دهیم تا سفت شود.

مرزحله سوم

حالا یک کاسه مناسب برداشته و هویج و فلفل دلمه ای را به آن اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم تا هویج و فلفل دلمه ای ها خنک شود.  سپس خیار شور و ذرت پخته شده و سیر رنده شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ماست و سس مایونز و ماست چکیده و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شود. سپس حدود نیم ساعت در یخچال می گذاریم تا به خوبی مزه دار شود. سپس سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 1 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.