طرز تهیه سالاد فتوچینی خوشمزه و ساده به روش ایتالیایی

طرز تهیه سالاد فتوچینی

سالاد فتوچینی , طرز تهیه سالاد فتوچینی , دستور پخت سالاد فتوچینی

سالاد فتوچینی یکی از انواع سالادهای معروف و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد فتوچینی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فتو چینی۲۰۰ گرم
نخود فرنگی پختهنصف پیمانه
هویج آبپز۱ عدد
سیب زمینی آب پز۱ عدد بزرگ
خیار شور۵ عدد
فلفل کاپیا۳ عدد
ذرت پختهنصف لیوان
مواد لازم برای سس
ماست چکیده۱ تا ۲ لیوان
سس مایونز۲ قاشق غذا خوری
سیر۱ حبه
نمک و فلفل سیاهطبق ذائقه

طرز تهیه سالاد فتوچینی

مرحله اول

برای تهیه سالاد فتوچینی خوشمزه ابتدا سس سالاد را آماده می کنیم، برای این منظور ماست چکیده را به همراه سس مایونز درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را پوست گرفته و با رنده ریز درون کاسه رنده می کنیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه افزوده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس سس را درون یخچال قرار می دهیم تا جا بیفتد.

مرحله سوم

حالا به سراغ آماده کردن سالاد می رویم، برای این منظور یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس مقداری نمک و روغن درون آب می ریزیم و صبر می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله چهارم

پس از اینکه آب جوش آمد، پاستای فتوچینی را به آب جوش اضافه کرده و اجازه می دهیم حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا نرم شده و بپزد. زمان دقیق پخت پاستا را روی بسته بندی آن می توانیم پیدا کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه پاستا نرم شد، آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شده و آب اضافی اش خارج شود. در ادامه فلفل کاپیا را به صورت خلالی خرد کرده و درون کمی روغن تفت می دهیم تا نرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله فلفل سرخ شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس هویج، خیارشور و سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه ذرت و نخود فرنگی به کاسه اضافه کرده و مواد را کمی ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا پاستای فتوچینی را اضافه می کنیم، سپس سس را از یخچال خارج کرده و به کاسه می افزاییم. در نهایت مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد سالاد برود، سپس درون یخچال قرار می دهیم تا سالاد کاملا خنک شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 24 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.