طرز تهیه بادیان پلو خوشمزه و مجلسی با گوشت مرغ و بادمجان

طرز تهیه بادیان پلو

طرز تهیه بادیان پلو , دستور پخت بادیان پلو

برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. برنج های مخلوط یا قاطی پلو بسته به موادی که با آن مخلوط می شود متفاوت است و به جای این که خورش و برنج جدا گانه سرو شوند، با هم طبخ و سرو می شوند که طرفداران زیادی دارند. برنجی که در این دستور طبخ می شود برنج مخلوط با سبزی بادیان و برگ مو است که به همراه مرغ مزه دار و بادمجان و سیب زمینی پخته و سرو می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بادیان پلو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۷۵۰ گرم
سبزی بادیان و برگ انگور۴۰۰ گرم
مرغ۱ کیلوگرم
بادمجان۶ عدد
سیب زمینی۳ عدد
پیاز۳ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
ترشی آلو جنگلی۳ قاشق غذا خوری
زرد چوبه۲ قاشق مربا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری
ادویه کاری۱ قاشق مربا خوری
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه بادیان پلو

مرحله اول

برای تهیه پلوی خوشمزه و ساده با بادیان در ابتدای کار، برنج را با آب ولرم می شوییم و با نمک و آب ولرم برای مدت حدودا دو تا سه ساعت نسبت به نوع برنج آنرا خیس می کنیم. بادمجان ها را شسته و به صورت نواری پوست می گیریم.

مرحله دوم

یک شیار وسط آن ایجاد کرده و به نمک آغشته می کنیم و کنار می گذاریم تا تلخی آن گرفته شود. روی سطح مرغ ها را با نمک و فلفل و زردچوبه آغشته کرده وکنار می گذاریم. یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله سوم

سپس با حرارت بالا مرغ ها را درون آن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه بادمجان ها را خشک کرده و در یک تابه با مقداری روغن سرخ می کنیم. حالا پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

وقتی بادمجان ها را از تابه درآوردیم، پیاز ها را درون تابه سرخ می کنیم. وقتی پیاز ها سبک و طلایی شد، ادویه کاری و زردچوبه و فلفل را اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی آن خارج شود. رب گوجه فرنگی و ترشی آلو جنگلی را به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس کمی تفت می دهیم تا رنگ باز کند. در ادامه مواد را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. روی مرغ ها و داخل بادمجان ها را با این مواد پر می کنیم و آغشته می کنیم. یک قابلمه آب را روی حرارت قرار می دهیم تا بجوش آید.

مرحله ششم

در این مرحله وقتی آب به جوش آمد، آب برنج را دور ریخته و درون آب جوش و نمک می ریزیم تا بجوشد. نزدیک به آبکش کردن، سبزی های خرد شده را به آن اضافه کرده و کمی که جوشید، برنج و سبزی را آبکش می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله داخل قابلمه کمی روغن ریخته و کف قابلمه را ته دیگ نان قرار می دهیم. نصف برنج و سبزی را درون قابلمه می ریزیم. همه مرغ ها را روی برنج می ریزیم. مابقی برنج و سبزی را روی آن ریخته و بادمجان ها را روی آن می ریزیم.

مرحله هشتم

در آخر سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم و روی بادمجان ها می ریزیم. در ادامه به غذا یک لیوان آب و روغن می دهیم و می گذاریم با حرارت ملایم دم بکشد. پس از دو ساعت دم کشیدن، غذا آماده است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 16 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.