طرز تهیه رول مرغ سوخاری خوشمزه و مخصوص با پنیر پیتزا

طرز تهیه رول مرغ سوخاری

طرز تهیه رول مرغ سوخاری , دستور پخت رول مرغ سوخاری با پنیر پیتزا

این غذا به عنوان فینگر فود و یا میان وعده قابل استفاده است. این غذا با گوشت چرخ کرده مرغ و سبزیجات پخته و پنیر پیتزا تهیه می شود که علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد، بسیار خوشمزه و مقوی و مفید است. می توان مرغ ها را تا مرحله قبل از سرخ کردن آماده نمود و در فریزر نگه داشت. و موفع مهمانی ها از آن استفاده کرد. از این رو غذای شیکی است که سریع آماده می شود. این غذا را در کنار انواع سس و ماست می توان سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رول مرغ سوخاری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد کوچک
سیر۴ حبه
نمک۲ قاشق چای خوری
فلفل و ادویهبه میزان لازم
آرد سوخاری۱ قاشق غذا خوری
مواد میانی
هویج۱ عدد متوسط
فلفل دلمه اینصف ۱ عدد
ذرت و قارچبه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم
مواد لازم برای سرخ کردن
آرد سفیدبه مقدار لازم
تخم مرغ۱ عدد
شیر۲ قاشق غذا خوری
سس کچاپ۱ قاشق غذا خوری
آرد سوخاری نارنجیبه مقدار لازم
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم

طرز تهیه رول مرغ سوخاری

مرحله اول

برای تهیه رول مرغ خوشمزه به صورت سوخاری در ابتدای کار، مواد میانی را تهیه می کنیم. برای این کار، قارچ را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم و درون یک تابه با کمی روغن سرخ می کنیم تا آب آن کشیده شود و تفت بخورد.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را هم ریز خرد کرده و درون تابه تفت می دهیم. در ادامه یک قابلمه با کمی آب روی حرارت قرار می دهیم. حالا ذرت را درون آن می پزیم. در ادامه هویج هم جدا گانه پخته و به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک کاسه برداشته و فلفل دلمه ای تفت داده شده و قارچ و ذرت و هویج را با هم مخلوط می کنیم. برای مواد رول، سینه مرغ را خرد کرده و درون غذا ساز می ریزیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم و به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سیر و نمک و فلفل و ادویه را به آن اضافه کرده و با غذا ساز پوره می کنیم. پوره را درون یک کاسه ریخته و پودر سوخاری را به آن اضافه می کنیم. مواد به دست آمده را به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. یک پلاستیک یا سلفون پهن می کنیم.

مرحله پنجم

سپس هر قسمت را روی سلفون باز می کنیم. به طوری که یک مستطیل به دست آید. نه خیلی نازک و نه خیلی کلفت باشد تا پخته شود. روی آن را با سبزیجات پخته و پنیر پیتزا پر می کنیم و به آرامی آن را با کمک سلفون رول می کنیم.

مرحله ششم

سپس درون یک ظرف گذاشته و هر ۴ رول را درون یخچال به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم تا به خوبی منسجم شوند. در ادامه بعد از گذشت یک ساعت رول ها را از یخچال بیرون می آوریم. حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

سپس یک تخم مرغ و کمی شیر و سس کچاپ را با چنگال مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود.  سپس سلفون روی رول ها را باز کرده، اول درون آرد می غلتانیم. سپس به مخلوط تخم مرغ آغشته می کنیم. در آخر درون پودر سوخاری نارنجی می غلتانیم.

مرحله هشتم

یک تابه عمیق برداشته و روغن داخل آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. رول ها را به روغن اضافه کرده و به آرامی سرخ می کنیم. نیاز به سرخ کردن زیاد نیست. اگر زیاد سرخ شود، گوشت مرغ سفت می شود.

مرحله نهم

وقتی رول ها برشته شد، از روغن خارج کرده و روی حوله کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود. سپس به اندازه دو سانت به صورت مورب رول ها را برش می دهیم و در ظرف مناسب می چینیم و با انواع سس سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 13 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.