طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز

طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز , دستور پخت کتلت لوبیا قرمز

کتلت یکی از انواع کوکو ها است که یکی از غذاهای رایج ایرانی به حساب می آید. کتلت لوبیا قرمز فقط از سبزیجات پخته و خام استفاده می شود. این کتلت نیاز به تخم مرغ و گوشت ندارد و به جای تخم مرغ از تخم چیا استفاده شده است. به همین دلیل اگر با روغن خیلی کم سرخ شود، می تواند یک غذای رژیمی و سالم باشد. همچنین این غذا را می توان به گیاه خواران توصیه نمود. وجود لوبیا سیاه یا قرمز کنار سیب زمینی علاوه بر طعم خوبی که دارد، سرشار از پروتئین است و برای سلامتی بدن مفید است. این غذا را کنار هر نوع نان و سالادی می توان سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا قرمز۱۳۰ گرم
سیب زمینی خام متوسط۲ عدد
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سبزی (گشنیز و جعفری)مقداری
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم
دانه چیا۲ قاشق غذا خوری
پودر سوخاری۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز

مرحله اول

برای تهیه کتلت خوشمزه و مخصوص با لوبیا قرمز در ابتدای کار، لوبیا ها را شسته و یک شب تا صبح خیس می کنیم تا نفخ آن گرفته شود. سپس درون یک قابلمه با مقداری آب می گذاریم تا بپزد. وقتی لوبیا ها کامل پخته شد، آن را آبکش می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را هم شسته و پوست می کنیم و به قطعات درشت خرد می کنیم. لوبیا و سیب زمینی را درون غذا ساز می ریزیم. به آن نمک و ادویه و فلفل اضافه می کنیم و با غذا ساز آن را له و پوره می کنیم.

مرحله سوم

سپس دانه چیا را در آسیاب پودر کرده و به ازای هر قاشق دانه چیا سه قاشق آب به آن اضافه می کنیم تا کامل پوره و خمیری شود. به مواد اضافه می کنیم. پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. آب آن را گرفته و به مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را هم رنده کرده و آب آن را می گیریم و به مواد اضافه می کنیم. پودر سوخاری را هم اضافه کرده و کامل مواد را بهم می زنیم تا یکدست شود. سپس درون یخچال به مدتی یک ساعت استراحت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب برداشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه کمی روغن درون آن ریخته و اجازه می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. سپس از مایه کتلت به اندازه یک نارنگی کوچک برداشته و کف دست مانند کتلت شکل می دهیم.

مرحله ششم

سپس به آرامی درون روغن قرار می دهیم تا سرخ شود. وقتی یک طرف کتلت به خوبی سرخ شد، طرف دیگر را نیز سرخ کرده و درون ظرف مناسب سرو می چینیم و به سلیقه خود با گوجه فرنگی و خیار شور و انواع سالاد آن را تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پیتزا پنیر خوشمزه و ساده به روش حرفه ای رستورانی

طرز تهیه پیتزا پنیر خوشمزه و ساده به روش حرفه ای رستورانی

طرز تهیه پیتزا پنیر پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، …

طرز تهیه کاچی آرد برنج زعفرانی برای بعد زایمان و پریودی

طرز تهیه کاچی آرد برنج زعفرانی برای بعد زایمان و پریودی

طرز تهیه کاچی آرد برنج کاچی یکی از انواع غذاهای کمکی خوشمزه و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. کاچی معمولا با آرد سفید …

طرز تهیه جوجه کباب فخری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب فخری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب فخری کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن ها، پای ثابت غذاها است. جوجه کباب یکی از …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.