طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک

طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک , دستور پخت آش رشته با ماست و کشک

آش یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که همیشه طرفداران زیادی دارد. یکی از انواع آش، آش ماست کشک است. این آش که مانند آش رشته تهیه می شود با این تفاوت که از ماست و برنج درون آن استفاده می شود. این آش بسیار خوشمزه است و می توان برای افطار ماه رمضان آن را تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم آش ماست کشک
ماست یا دوغ۱ کیلو
سبزی آش۱ لیوان
لوبیا چیتی یا نخود لوبیانصف لیوان
عدسیک چهارم لیوان
برنجیک چهارم لیوان
کشک۳ قاشق غذا خوری
رشته۱ لیوان
پیاز داغبه مقدار لازم
نعنا و سیر داغبه مقدار لازم

طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک

مرحله اول

برای تهیه آش ماست کشک خوشمزه به روش سنتی در ابتدای کار، لوبیا یا نخود و لوبیا را از شب قبل با مقداری آب خیس می کنیم تا نفخ آن گرفته شود. با مقداری آب درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله دوم

در قابلمه دیگری برنج را شسته و با دو لیوان آب می گذاریم تا بپزد و خوب باز شود. یعد از این که برنج پخت، سبزی آش را به آن اضافه می کنیم. ماست را در یک ظرف می ریزیم و با آب مخلوط می کنیم و بهم می زنیم تا مثل دوغ شود.

طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک

سپس به برنج و سبزی اضافه می کنیم. شعله گاز را زیاد کرده و مرتب هم می زنیم تا بجوشد. باید مرتب هم زد وگرنه آش می برد. وقتی جوش آمد شعله را کم کرده و لوبیا پخته شده و عدس خیس خورده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم که آش حدود نیم ساعت بپزد و جا بیفتد. \س از گذشت ۳۰ دقیقه رشته آش را از وسط خرد می کنیم یا به صورت کامل به قابلمه اضافه می کنیم. یک تابه را برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله پنجم

سپس پیاز را که شسته و پوست کنده و به صورت خلالی ریز خرد کرده ایم درون روغن می ریزیم و تفت می دهیم. وقتی پیاز ها طلایی شد و پیاز داغ آماده شد، مقدار بیشتر آن را به آش اضافه می کنیم. بقیه درون تابه باقی بماند.

طرز تهیه آش رشته با ماست و کشک

در این مرحله کشک را به پیاز ها اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم، سپس به آش اضافه می کنیم. بعد از آن نعنا داغ و سیر داغ را هم درست کرده و به آش اضافه می کنیم و مجدد ده دقیقه زمان می دهیم تا آش پخته شود.

مرحله هفتم

مزه آش را امتحان می کنیم و اگر نمک لازم داشت به آن اضافه می کنیم. خود رشته و سیر داغ و کشک نمک دارند و گاهی نیاز به اضافه کردن نمک نیست. آش را در ظرف مناسب می کشیم و با پیاز داغ و نعنا داغ و کشک تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 12 خرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه بورانی کنگر و ماست خوشمزه و مجلسی کرمانشاهی

طرز تهیه بورانی کنگر و ماست خوشمزه و مجلسی کرمانشاهی

طرز تهیه بورانی کنگر بورانی کنگر یکی زا انواع میان وعده های خوشمزه ایرانی است که می توانید در کنار انواع غذاها سرو کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی …

طرز تهیه خورش فسنجان کنجد خوشمزه و مخصوص شمالی

طرز تهیه خورش فسنجان کنجد خوشمزه و مخصوص شمالی

طرز تهیه خورش فسنجان کنجد فسنجان یکی از خورش های اصیل ایرانی است که با گوشت یا مرغ تهیه می شود. این خورش از گردو و رب انار تهیه می شود که …

طرز تهیه آش گندم سنتی خوشمزه و مجلسی به روش اصیل یزدی

طرز تهیه آش گندم سنتی خوشمزه و مجلسی به روش اصیل یزدی

طرز تهیه آش گندم آش گندم یکی از آش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که در شهرهای مختلف با روش های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی سنتی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.