طرز تهیه آش رشته مازندرانی خوشمزه و مخصوص به روش اصلی

طرز تهیه آش رشته مازندرانی

طرز تهیه آش رشته مازندرانی , دستور پخت آش مازندرانی برای 10 نفر

آش یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که همیشه طرفداران زیادی دارد. یکی از انواع آش، آش رشته مازندرانی است. این آش یک غذای سنتی مربوط به استان مازندران است که مانند آش رشته تهیه می شود با این تفاوت که از ماست چکیده نیز در کنار آش استفاده می شود. این آش بسیار خوشمزه است و می توان برای افطار ماه رمصان آن را تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه آش رشته مازندرانی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۰ نفر
کشک۱ شیشه
رشته۱ بسته
پیاز۱ کیلو
لوبیا۱ کاسه ماست خوری
عدس۱ کاسه ماست خوری
نخوددر صورت دلخواه ۱ کاسه ماست خوری
سیر داغ۶ قاشق غذا خوری
ماست چکیدهنیم کیلو گرم
سبزی آش
اسفناج۱ بسته
شنبلیله۱ بسته
تره۱ بسته
گشنیز۱ بسته
نعناع۱ بسته
جعفری۲ دسته
سیر سبز۱ دسته

طرز تهیه آش رشته مازندرانی

مرحله اول

برای تهیه آش خوشمزه مازندرانی در ابتدای کار، پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. سپس پیاز ها را درون آن می ریزیم و سرخ می کنیم.

مرحله دوم

بهتر است پیاز ها را چند سری بریزیم و سرخ کنیم. هنگام سرخ شدن، فلفل و کمی نمک و زردچوبه به آن می زنیم. سیر را پوست کنده و به صورت حلقه ای نازک برش می زنیم. سپس در یک تابه با کمی روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله لوبیا و نخود را یکی- دو روز قبل خیس می کنیم تا نفخ آن گرفته شود. در این مدت چند بار آب آن را عوض می کنیم. عدس را هم جدا گانه ۳ ساعت قبل از پخت خیس می کنیم. سبزی ها را پاک کرده و می شوییم.

مرحله چهارم

سپس بعد از این که آب آن خارج شد و خشک شد، خرد می کنیم. برای آش نیاز نیست خیلی ریز خرد شود. یک قابلمه برداشته و با کمی آب روی حرارت قرار می دهیم. سبزی را هم درون آن اضافه می کنیم و می گذاریم تا بجوشد.

مرحله پنجم

در این مرحله حبوبات را اضافه کرده و درب قابلمه را می بندیم تا به طور کامل بپزد. در ادامه وقتی حبوبات و سبزی ها به طور کامل پخت، در این مرحله کشک و ماست را در یک کاسه ریخته و با کمی آب جوش رقیق می کنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله ششم

سپس به قابلمه آش اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا به جوش آید و با مواد آش ترکیب شوند. بعد از این که ۱۰ دقیقه جوشید، سیر داغ و پیاز داغ ها را اضافه کرده و می گذاریم تا کمی بجوشد. سپس رشته ها را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله وقتی رشته ها را اضافه کردیم مدام هم می زنیم تا ته نگیرد و آش که غلیظ شد و رشته ها پخته شد، آش آماده است. آن را درون ظرف مناسب می ریزیم و با پیاز داغ و سیر داغ و نعناع داغ و کشک تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 4 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.