طرز تهیه سالاد شوید ساده و خوشمزه با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد شوید

طرز تهیه سالاد شوید و پیازچه سیب زمینی و پیازچه و شوید مجلسی و کلم شویدی رستورانی

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد شوید است. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود. وجود سیب زمینی و سبزیجات مختلف در این سالاد، علاوه بر طعم خوبی که ایجاد می کند، مقوی است و برای سلامتی مفید است. هم چنین به جای سس مایونز می توان از ترکیب مایونز با ماست همزده یا سس ماست استفاده نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد شوید در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد شوید
سیب زمینی آب پز۲ عدد متوسط
خیار شور۴ عدد متوسط
سینه مرغنصف یک عدد
ذرت آب پز۳ قاشق غذا خوری
شوید تازه خرد شده۵ قاشق غذا خوری
پیازچه خرد شده۲ قاشق غذا خوری
سس مایونز۳ قاشق غذا خوری
سس خردل۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
آب لیمو تازه۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه سالاد شوید

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه و ساده با شوید و سیب زمینی در ابتدای کار، سینه مرغ را با یک پیاز و حدود ۴ حبه سیر و کمی نمک درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا پخته شود. سپس آن ها را ریش ریش می کنیم.

مرحله دوم

در صورت تمایل به سلیقه خود می توان به جای مرغ پخته از کالباس استفاده کرد. در ادامه سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس چند لیوان آب اضافه کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا بپزند.

مرحله سوم

در این مرحله وقتی سیب زمینی ها پخته شد، آن ها را پوست کنده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. خیار شور ها را هم شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. ذرت را هم با مقداری آب پخته و آبکش می کنیم.

مرحله چهارم

درون یک کاسه همه مواد را با هم مخلوط می کنیم. پیازچه و شوید را هم شسته و ساطوری می کنیم و درون سالاد می ریزیم. یک کاسه کوچک برداشته و سس خردل و مایونز را با هم مخلوط می کنیم. به آن نمک و فلفل سیاه و آّب لیمو تازه می زنیم.

مرحله پنجم

سپس با هم خوب مخلوط می کنیم. در ادامه سه قاشق از آب مرغ را به سس اضافه می کنیم. سیر های پخته درون مرغ را هم له کرده و به سس اضافه می کنیم. سس را درون مواد می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحه ششم

سپس داخل قالب را کمی خیس می کنیم و یک کیسه فریزر کف آن پهن می کنیم. مواد را داخل آن ریخته و حدود ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کامل مزه ها با هم مخلوط شود. سپس سالاد را در ظرف مناسب بر می گردانیم و تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 1 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.