طرز تهیه نان کوکو جامائیکایی خوشمزه و مخصوص برای پیش غذا

طرز تهیه نان کوکو جامائیکایی

طرز تهیه نان کوکو جامائیکایی , دستور پخت نان کوکو جامائیکایی

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. نان کوکو جامائیکایی از شیر و روغن نارگیل تهیه می شود که به خاطر طعم خاصی که دارد، یک مزه متفاوت به نان می دهد. این نان را می توان شیرین یا کم شکر تهیه کرد و بسته به این که مصرف آن چگونه است، می توان مقدار شکر را متفاوت اضافه کرد. این نان از خمیر مایه تهیه شده است که خیلی بافت نرم و پنبه ای دارد و هضم آن برای معده راحت است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کوکو جامائیکایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آردسه و نیم پیمانه
شیر نارگیل۱ پیمانه
خمیر مایه فوری۲ قاشق چای خوری
روغن نارگیلیک چهارم پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱ قاشق چای خوری الی یک چهارم پیمانه
نمک۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
روغن نارگیل۱ قاشق چای خوری
شیر نارگیل۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه نان کوکو جامائیکایی

مرحله اول

برای تهیه نان کوکوی خوشمزه و مخصوص به روش جامائیکایی در ابتدای کار، شیر نارگیل را کمی گرم می کنیم. شکر را درون آن حل می کنیم. مقدار شکر بسته به ذائقه و نوع مصرف نان دارد. خمیر مایه را هم به آن اضافه کرده و استراحت می دهیم تا فعال شود.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی خمیر مایه فعال شد، همه مواد را با هم ترکیب کرده و ورز می دهیم تا خمیر یکپارچه شود. روی خمیر را پوشانده و در جای گرم قرار می دهیم. خمیر را به مدت ۱ الی ۲ ساعت استراحت می دهیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله سوم

پف خمیر را با دست گرفته و آن را به ۸ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. نیم ساعت دیگر استراحت می دهیم و سپس هر چانه را روی سطح کار با وردنه به حالت بیضی باز می کنیم. روی خمیر را با روغن نارگیل می مالیم.

مرحله چهارم

سپس آن را دو لا تا می کنیم و نیم ساعت دیگر به خمیر استراحت می دهیم تا به خوبی ور بیاید. در ادامه یک کاسه مناسب بر می داریم و زرده تخم مرغ را به همراه شیر نارگیل و روغن نارگیل به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ترکیب زرده تهم مرغ و شیر نارگیل و روغن نارگیل را با هم مخلوط می کنیم تا یک دست شود. سپس با فرچه روی نان ها را رومال می کنیم. در ادامه فر را از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۳۶۰ درجه فارنهایت گرم کرده ایم.

مرحله ششم

کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و نان ها را درون آن قرار می دهیم. ۲۰ دقیقه زمان می دهیم تا نان ها در فر پخته شود. وقتی روی نان ها طلایی شد، آن ها را از فر خارج کرده و کمی که از دما افتاد از سینی جدا می کنیم و در ظرف مناسب قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.