طرز تهیه کتلت مرغ کبابی خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کتلت مرغ کبابی

طرز تهیه کتلت مرغ کبابی , دستور پخت کتلت مرغ کبابی گریل شده

کتلت یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه و پرطرفدار محسوب می شود. کتلت مرغ کبابی با سینه مرغ و تخم مرغ و ادویه های مختلف تهیه می شود که درتابه گریل سرخ می شود و به شکل کبابی در می آید. این کتلت ها ظاهر زیبا و طعم فوق العاده ای دارند و می توان در کنار نان های کوچک یا به صورت ساندویچی آن را به صورت فینگر فود در مهمانی ها و جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت مرغ کبابی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲ عدد
پیاز کوچک۱ عدد
سیر۲ حبه
آرد سوخاری۲ قاشق غذا خوری
آرد۱ قاشق غذا خوری سر پر
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذا خوری
پودر فلفل قرمز و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زیره و نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت مرغ کبابی

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ خوشمزه و مخصوص به صورت کبابی در ابتدای کار، سینه مرغ را به شکل تکه های بزرگ خرد می کنیم. پیاز را شسته و پوست می کنیم و همراه مرغ و سیر درون غذا ساز می ریزیم و خوب مخلوط و پوره می کنیم.

مرحله دوم

سپس درون یک کاسه می ریزیم. تخم مرغ و آرد سوخاری و آرد و شیر را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. نمک و ادویه ها را هم به مخلوط گوشتی اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم. روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

سپس یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در ادامه ماهی تابه گریل را برداشته و کمی چرب می کنیم. روی حرارت قرار می دهیم تا تابه داغ شود. مقداری از مواد را برداشته و کف دست شکل می دهیم.

مرحله چهارم

سپس درون تابه گریل قرار می دهیم تا بپزد. وقتی یک طرف آن کبابی شد، برگردانده تا طرف دیگر آن نیز کبابی شود. از تابه خارج کرده و در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم. می توان کنار کتلت کبابی ها از سیب زمینی سرخ کرده و هر نوع سالادی استفاده کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.