طرز تهیه بورک سیگاری خوشمزه با گوشت چرخ کرده در فر

طرز تهیه بورک سیگاری در فر

طرز تهیه بورک سیگاری در فر با گوشت چرخ کرده

بورک یک نوع ساندویچ در بسته است که با استفاده از خمیر یوفکا یا خمیری که در خانه بدست می آید، تهیه می شود. این غذا یک غذای سنتی ترکی است که طرفداران زیادی دارد. درون بورک را می توان از انواع مواد مختلف پر کرد. در این دستور از گوشت چرخ کرده تفت داده شده با پیاز برای پر کردن بورک ها استفاده شده است. می توان درون بورک از هر نوع ماده گوشتی، سبزیجات پخته شده و انواع پنیر نیز پر نمود. بورک را می توان به عنوان میان وعده یا پیش غذا در مهمانی ها یا به صورت فینگر فود در جشن های تولد تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک سیگاری در فر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بورک سیگاری در فر
آب۱ لیوان معادل ۲۵۰ میلی لیتر
روغن نباتی۱ استکان
آرددو و نیم لیوان
نمک۱ قاشق چای خوری
شکر۱ قاشق چای خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه مقدار لازم
مواد میانی
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
ادویه و نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه بورک سیگاری در فر

مرحله اول

برای تهیه بورک سیگاری خوشمزه و مخصوص در فر در ابتدای کار، یک کاسه بزرگ برداشته و آرد را درون آن می ریزیم. سپس یم قابلمه برداشته و بقیه مواد (روغن و آب و شکر و نمک را به آن اضافه کرده و خوب با هم مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس روی حرارت قرار می دهیم تا شروع به جوشیدن کند. سپس از روی حرارت برداشته و آرد را درون آن می ریزیم و هم می زنیم تا یک دست شود. صبر می کنیم خمیر کمی خنک شود. روی آن را پوشانده و ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله سوم

در این فاصله مواد گوشتی را آماده می کنیم. برای این کار پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود. پیاز را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس تفت می دهیم تا پیاز ها سبک و طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. وقتی به خوبی تفت خورد و پخته شد، ادویه و نمک را به آن اضافه کرده و بعد از مخلوط کردن آن را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم. بعد از استراحت خمیر، از خمیر به اندازه یک نارنگی برداشته و روی میز کار با وردنه آن را باز می کنیم. باید خمیر را خیلی نازک باز کنیم. سپس مواد گوشتی را درون خمیر می گذاریم.

مرحله ششم

سپس دو طرف آن را تا می کنیم و رول می کنیم. یک سینی فر برداشته و کف آن را چرب می کنیم. بورک ها را کنار هم درون سینی فر می چینیم. روی رول ها را زرده تخم مرغ با فرچه می مالیم. سپس با کنجد روی آن می پاشیم.

مرحله هفتم

فر را از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم. بورک ها را درون فر قرار داده و زمان می دهیم تا پخته شود و روی آن طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا از داغی بیفتد. سپس از سینی فر خارج کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.