طرز تهیه چیپس خمیر یوفکا خوشمزه و مخصوص با طعم عالی

طرز تهیه چیپس خمیر یوفکا

طرز تهیه چیپس خمیر یوفکا , دستور پخت چیپس خمیر یوفکا

خمیر یوفکا یک خمیر نیمه آماده است که در سوپری ها و فروشگاه های بزرگ یافت می شود. این خمیر یک خمیر سبک و ساده است که به صورت ورقه ای بسته بندی می شود. چیپس خمیر یوفکا با استفاده از سس پیاز و سیر و ادویه های مختلف تهیه و درون فر برشته می شود. این چیپس ها را می توان درکنار انواع سس ها و ماست با طعم های مختلف سرو نمود. این غذا را می توان برای میان وعده کودکان و نوجوانان تهیه کرد و جایگزین چیپس و پفک و اسنک های آماده و کارخانه ای نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیپس خمیر یوفکا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم چیپس خمیر یوفکا
خمیر یوفکا۲ ورق
آب۱ لیوان
روغن زیتونتقریبا ۱ استکان
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
آرد ذرت۲ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
فلفل چیلی و فلفل ساییدهبه مقدار لازم
نعنا و زیره و نمکبه مقدار لازم
آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه چیپس خمیر یوفکا

مرحله اول

برای تهیه چیپس خوشمزه و مخصوص با خمیر یوفکا در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. سیر را هم رنده کرده و به پیاز اضافه می کنیم. رب گوجه و روغن زیتون و آرد ذرت را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس آب و ادویه ها را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا تمام مواد به خورد هم برود و یک دست شود. در ادامه خمیر را روی سطح کار پهن می کنیم. سس بدست آمده را با برس روی نصف خمیر می مالیم. خمیر را تا می زنیم.

مرحله سوم

سپس به آن حالت نیمه ماه می دهیم. سپس خمیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم. و در قسمت جلویی آن قرار داده و آن را بر می گردانیم. سس را به پشت آن می مالیم. سپس عرض و طول آن ها را برش می زنیم و به صورت مربعی در می آوریم.

مرحله چهارم

در این مرحله مربع ها را از وسط به صورت مورب برش زده و دوباره مثلث درست می کنیم. در ادامه یک سینی مناسب فر برداشته و کف آن را به طور کامل با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. خمیر ها را روی کاغذ روغنی می چینیم.

مرحله پنجم

سپس در فر ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا خشک و برشته شود. سپس از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شود. بعد از آن درون ظرف مناسب می ریزیم و در کنار انواع سس و ماست های طعم دار سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.