طرز تهیه بورک لاهماجون خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه بورک لاهماجون

طرز تهیه بورک لاهماجون , دستور پخت بورک لاهماجون

بورک یک نوع ساندویچ در بسته است که با استفاده از خمیر یوفکا تهیه می شود. این غذا یک غذای سنتی ترکی است که طرفداران زیادی دارد. درون بورک را می توان از انواع مواد مختلف پر کرد. در این دستور بورک با گوشت چرخ کرده پر و پخته می شود. بعد از پخت به صورت رول در می آید. می توان درون بورک از هر نوع ماده گوشتی و پنیر پیتزا نیز پر نمود. بورک را می توان به عنوان میان وعده یا پیش غذا در مهمانی ها یا به صورت فینگر فود در جشن های تولد تهیه و سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
خمیر یوفکا۳ ورق
گوشت چرخ کرده۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
نمک و فلفل و زیرهبه مقدار لازم
مواد لازم برای سس
تخم مرغ۱ عدد
روغننصف استکان
شیر۱ استکان
ماست۳ قاشق غذا خوری
نمککمی

طرز تهیه بورک لاهماجون

مرحله اول

برای تهیه بورک خوشمزه ترکیه ای لاهماجون در ابتدای کار، سس را آماده می کنیم. برای این کار یک کاسه برداشته و تخم مرغ و ماست و شیر و روغن را با هم مخلوط می کنیم. سپس کمی نمک به آن اضافه می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

حال به تهیه مواد میانی می پردازیم. برای این کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. یک کاسه برداشته و گوشت چرخ کرده و پیاز و فلفل و ادویه ها را به آن اضافه کرده و با هم ورز می دهیم تا یکدست شود.

مرحله سوم

خمیر یوفکا را روی قالب می گذاریم و اضافه های خمیر را درون قالب بر می گردانیم. سپس روی آن را سسی که آماده کرده ایم می مالیم. خمیر دوم را روی آن گذاشته و دوباره سس می مالیم و خمیر سوم را قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط گوشت چرخ کرده را روی لایه آخر قرار می دهیم. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. قالب را درون فر قرار داده تا بپزد و نان آن قهوه ای و طلایی شود. سپس آن را از فر خارج می کنیم.

مرحله پنجم

سپس روی آن را می پوشانیم تا کمی نرم شود و بتوان آن را رول کرد. ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا از حرارت بیفتد و نرم شود. سپس آن را به آرامی از قالب خارج کرده و رول می کنیم. سپس آن را برش زده و در ظرف مناسب سرو قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.