طرز تهیه سوپ رشته با کوفته قلقلی خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه سوپ رشته با کوفته قلقلی

طرز تهیه سوپ رشته با کوفته قلقلی , دستور پخت سوپ رشته با کوفته قلقلی

سوپ یکی از پیش غذاهایی است که در تمام دنیا طبخ و سرو می شود. همچنین به دلیل ذات آبکی سوپ و موادی که درون آن به کار می رود، اغلب سوپ ها برای بیماران و سرماخوردگی و انفولانزا توصیه می شود. سوپ گوشت قلقلی و رشته همانطور که از نام آن پیداست از گوشت چرخ کرده قلقلی و رشته برنج تهیه شده است. این سوپ را به راحتی می توان تهیه کرد و در کنار غذای اصلی سرو نمود. برای مشاهده آکوزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ رشته با کوفته قلقلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۱ کاسه
رشته ماکارونی برنجی۱ لیوان
ماست۱ لیوان
آرد۳ قاشق غذا خوری
آب یا آب گوشتچهار و نیم لیوان
کره۲ قاشق غذا خوری
روغن۲ قاشق غذا خوری
نعنا و نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاه و چیلیبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ رشته با کوفته قلقلی

مرحله اول

برای تهیه سوپ رشته خوشمزه و مخصوص با گوشت قلقلی در ابتدای کار، گوشت را درون یک کاسه می ریزیم. نمک و فلفل چیلی و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا به خوبی مخلوط و مزه دار شود.

مرحله دوم

سپس کوفته ها را به اندازه فندق بر می داریم و به صورت کوفته گرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب برداشته و دو قاشق روغن درون آن می ریزیم. حالا رشته های برنجی را درون آن تفت می دهیم تا صورتی رنگ شود.

طرز تهیه سوپ رشته با کوفته قلقلی

در این مرحله چهار لیوان آب گوشت یا آب گرم معمولی را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم رشته ها به مدت ۱۰ دقیقه بپزد. توجه داشته باشید که آب گوشت باعث می شود در پایان سوپ خوش طعم ترش داشته باشیم.

مرحله چهارم

سپس در یک کاسه ماست و آرد را با هم مخلوط کرده تا یکدست شود. کمی از آب گوشت باقی مانده را اضافه کرده و همی می زنیم تا رقیق شود. سپس از آبگوشت داغ به آن اضافه کرده و هم می زنیم. ماست را به سوپ اضافه کرده و هم می زنیم تا کامل یکدست شود.

طرز تهیه سوپ رشته با کوفته قلقلی

کوفته ها را درون سوپ می ریزیم و با شعله ملایم می گذاریم تا به آرامی بپزد و جا بیفتد. سپس در یک تابه جدا گانه روغن راداغ می کنیم. سپس به آن نعنا را اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس موقع سرو روی سوپ می ریزیم و آن را سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 31 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.