طرز تهیه هواری گندم با تن ماهی خوشمزه به روش جنوبی

طرز تهیه هواری گندم با تن ماهی

طرز تهیه هواری گندم با تن ماهی , دستور پخت هواری گندم با تن ماهی

هواری گندم یک خوراک جنوبی است که بیشتر مواد تشکیل دهنده آن، گندم بدون پوست است. هواری گندم با تن ماهی از تن ماهی نیز تشکیل شده است که با یک سری ادویه و سبزیجات پخته شده معطر و خوش طعم می شود. این خوراک یا آش بسیار خوشمزه و در عین حال به دلیل وجود گندم و تن ماهی سالم و مفید است و می توان برای وعده افطار یا شام آن را تدارک دید. این خوراک کمی تند است ولی می توان بر اساس ذائقه خود و خانواده میزان فلفل آن را کم و زیاد کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه هواری گندم با تن ماهی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گندم پوست کندهنیم کیلو
تن ماهی۱ عدد
پیاز بزرگ۲ عدد
فلفل سبز۱ الی ۲ عدد
گوجه۳ عدد
سبزی گشنیز۱ مشت
سیر۱ حبه
قرص مرغ۲ عدد
رب گوجه۱ قاشق غذا خوری سر پر
ادویه مخلوط (پودر گشنیز و پودر زیره و فلفل سیاه)به مقدار لازم
زرد چوبه و فلفل قرمزو پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه هواری گندم با تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه هواری خوشمزه و مخصوص با گندم و تن ماهی در ابتدای کار، گندم را از شب قبل خیس می کنیم. داخل قابلمه آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد. وقتی آب به جوش آمد، گندم ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سپس کمی نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و ترکیب کرده، سپس اجازه می دهیم حدود یک ساعت با حرارت کم بپزد و نرم شود. مدت زمان پخت بستگی به نوع گندم دارد. پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و خرد می کنیم.

طرز تهیه هواری گندم با تن ماهی

سپس در یک قابلمه جدا گانه با روغن روی حرارت تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. در ادامه کمی زردچوبه می زنیم تا پیاز ها طلایی شود. سیر را خرد کرده و با فلفل سبز خرد شده به پیاز ها اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که این غذا به صورت تند در شهرهای جنوبی تهیه می شود، البته نسبت به ذائقه های متفاوت تندی غذا سلیقه ای است و می توان مقدار فلفل را کم و زیاد کرد. گوجه را شسته و پوست می کنیم.

مرحله پنجم

سپس خرد کرده و به پیاز ها اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوجه ها پخته و آّب آن کشیده شود قرص مرغ و ادویه ها را هم به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی ادویه ها بلند شود. سپس تن ماهی را با روغن درون آن اضافه می کنیم.

طرز تهیه هواری گندم با تن ماهی

گشنیز ساطوری شده و رب گوجه فرنگی را هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم. می توان به جای گشنیز شوید ریخت که کاملا سلیقه ای است. وقتی رب تفت خورد و از حالت خامی خارج شد، گندم های پخته شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

اگر گندم ها آب داشت که آب گندم ها را هم به آن اضافه می کنیم در غیر این صورت کمی آب اضافه کرده و روی شعله کم به مدت نیم ساعت می گذاریم تا دم بکشد. خوراک هواری را در آخر با پیاز داغ تزیین می کنیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 15 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کباب سبزیجات خوشمزه و مخصوص به روش رژیمی

طرز تهیه کباب سبزیجات خوشمزه و مخصوص به روش رژیمی

طرز تهیه کباب سبزیجات کباب از دیرباز طرفداران زیادی دارد. یکی از انواع کباب ها کباب سبزیجات است که پخت رژیمی و سالمی نسبت به سرخ کردن دارد. در این دستور سبزیجات …

طرز تهیه حلوای ضیابری خوشمزه به روش سنتی شمالی

طرز تهیه حلوای ضیابری خوشمزه به روش سنتی شمالی

طرز تهیه حلوای ضیابری حلوا ضیابری یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرهای شمالی کشورمان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه اسکالوپ مرغ خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه اسکالوپ مرغ خوشمزه و مخصوص به روش ایتالیایی

طرز تهیه اسکالوپ مرغ ایتالیایی ‌ها معتقدند با این که کشور شان به پیتزا و پاستا معروف است، اما زمانی طعم و عطر یک غذای اصیل ایتالیایی را می ‌شود چشید که …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.