طرز تهیه شیرینی ماکاروت پرتقالی خوشمزه و مخصوص مغزدار

طرز تهیه شیرینی ماکاروت پرتقالی

طرز تهیه شیرینی ماکاروت پرتقالی , دستور پخت ماکاروت پرتقالی

شیرینی ماکاروت پرتقالی، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه و مغز دار محسوب می شود. این شیرینی را می توان در ظرف در دار به مدت یک ماه در فریزر نگهداری کرد. این شیرینی مغز دار شربت نیز دارد که می توان برای افطار ماه مبارک رمضان نیز آن را تهیه و سرو نمود. برای مشاهده آموزش طرز تهیه شیرینی ماکاروت پرتقالی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ماکاروت پرتقالی
آرد۴ الی چهار و نیم لیوان
آرد سمولینا۱ لیوان
روغن۱ لیوان
ماست۱ استکان
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱ بسته (نوک قاشق چای خوری)
بکینگ پودرنصف بسته یا ۱ قاشق چای خوری
کره نرم شده۱۲۰ گرم
کنجد۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای وسط شیرینی
خمیر خرما۲۰۰ گرم
مواد لازم برای شربت
شکر۴ لیوان
آب۴ لیوان
آب پرتقال۱ لیوان
آب لیمو۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی ماکاروت پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خوشمزه ماکاروت با طعم پرتقالی در ابتدای کار، خمیر خرما را تهیه می کنیم. برای این کار هسته و پوست خرما را جدا می کنیم و آن را به می کنیم. خمیر خرما آماده است. حال به تهیه شربت بار می پردازیم.

مرحله دوم

برای این کار، آب و شکر و آب لیمو و آب پرتقال را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. سپس ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا بجوشد و غلیظ شود. سپس از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا خنک شود.

طرز تهیه شیرینی ماکاروت پرتقالی

در این مرحله خمیر شیرینی را تهیه می کنیم. برای این کار، کره را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا نرم شود. یک کاسه برداشته و ماست و تخم مرغ و وانیل و کره را درون کاسه می ریزیم و بهم می زنیم تا از لختگی خارج شود و یک دست شود.

مرحله چهارم

سپس روغن را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. آرد را همراه با بکینگ پودر اضافه می کنیم تا خمیر منسجمی بدست آید. خمیر را با دست و رز می دهیم تا به دست نچسبد و خمیری بدست آید که نه نرم باشد و نه سفت.

مرحله پنجم

خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم. یکی از خمیر ها را باز کرده و به طول رول می کنیم. سپس کمی صاف کرده و وسط آن را با انگشت به شکل یک کانال گود، روی خمیر ایجاد می کنیم. خمیر خرما را به سه قسمت تقسیم می کنیم.

طرز تهیه شیرینی ماکاروت پرتقالی

در این مرحله یک قسمت از خمیر خرما را برداشته و آن را به صورت رول نازک در می آوریم. روی آن را کنجد می پاشیم و در خمیر قرار می دهیم. خمیر را از راست به چپ می بندیم و روی آن را با آرد سمولینا می پوشانیم.

مرحله هفتم

می توان با چنگال روی خمیر را به سلیقه خود با طرح های دلخواه شکل داد. دو خمیر دیگر را نیز به همین شکل درست می کنیم. سینی فر را برداشته و کف آن را با روغن چرب می کنیم. فر را از قبل با دما ی۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله هشتم

شیرینی ها را درون آن می گذاریم و می پزیم تا کمی برشته شود. سپس از فر خارج کرده و شربت سرد را به طور یکنواخت روی ماکروت های داغ می ریزیم. سپس وقتی شیرینی ها خنک شد آن ها را برش زده و در ظرف مناسب، سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک انگور خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک انگور خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه کیک انگور کیک انگور یکی از کیک های بسیار خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه پاستیل زنجبیلی خانگی خوشمزه و سالم به روش بازاری

طرز تهیه پاستیل زنجبیلی خانگی خوشمزه و سالم به روش بازاری

طرز تهیه پاستیل زنجبیل پاستیل زنجبیل یکی از شیرینی های خوشمزه و سالم ایرانی است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با …

طرز تهیه دونات نارگیلی خوشمزه و مخصوص با دیزاین حرفه ای

طرز تهیه دونات نارگیلی خوشمزه و مخصوص با دیزاین حرفه ای

طرز تهیه دونات نارگیلی احتمالا بوفه های نقلی مدارس را خاطرتان هست، خش خش پلاستیک دور دونات ها، لایه شکری خوشمزه ای که روی آن قرار داشت، طعم خوش آن را مجددا …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.