طرز تهیه پیراشکی گوشت بلیاشی خوشمزه مناسب پیش غذا

طرز تهیه پیراشکی گوشت بلیاشی

طرز تهیه پیراشکی گوشت بلیاشی , دستور پخت پیراشکی گوشت بلیاشی

پیراشکی یک غذای ساندویچی است که از یک خمیر و یک مایه گوشتی تهیه می شود. در این دستور، خمیر مایه گوشتی با هم پر شده و سرخ می شود. تفاوت این پیراشکی با پیراشکی های دیگر شکل ظاهر آن و میزان موادی است که داخل آن قرار می گیرد. همچنین قبل از سرخ کردن نیازی به پخت جدا گانه مواد گوشتی نیست و مواد با خود پیراشکی با هم طبخ می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی گوشت بلیاشی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیراشکی گوشت بلیاشی
ماست کفیر۲ پیمانه
آردسه و نیم پیمانه
نمکنصف قاشق چای خوری
جوش شیرین۱ قاشق چای خوری
روغن مایع۴ قاشق سوپ خوری
مواد لازم فیلینگ
گوشت جرخ کرده۱ کیلو
پیاز متوسط۲ عدد
گشنیز تازه خرد شده۲ قاشق سوپ خوری
نمکیک سوم قاشق سوپ خوری
فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه پیراشکی گوشت بلیاشی

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی گوشت خوشمزه و مخصوص به روش بلیاشی در ابتدای کار مواد فیلینگ را تهیه می کنیم. پیاز ها را شسته و پوست می کنیم. سپس آن ها را رنده می کنیم. آب آن را گرفته و به یک کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

گوشت و گشنیز و نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس حداقل یک ساعت و نیم در یخچال می گذاریم تا استراحت کند. برای درست کردن خمیر، ماست و آرد و نمک و جوش شیرین را درون کاسه می ریزیم.

طرز تهیه پیراشکی گوشت بلیاشی

سپس با همزن مخلوط می کنیم. یا با دست ورز می دهیم. حدود ۵ تا ۷ دقیقه ورز می دهیم. سپس کم کم و یک قاشق یک قاشق روغن را اضافه کرده و ورز می دهیم تا روغن جذب شود. سپس قاشق بعد را اضافه می کنیم. تا جایی که روغن تمام شود.

مرحله چهارم

مجدد حدود ۳ دقیقه با دستگاه یا با دست خمیر را ورز می دهیم. روی خمیر را با سلفون می پواشنیم و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استراحت می دهیم. سطح کار را کامل با روغن چرب می کنیم. خمیر را روی سطح کار منتقل می کنیم و آن را به ۱۴ تکه تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

هر تکه را به صورت گرد چانه می کنیم. در حین کار مدام دست را چرب می کنیم تا خمیر به دست نچسبد. خمیر را به شکل دایره باز می کنیم. سپس از مواد گوشتی یکی دو قاشق وسط خمیر قرار می دهیم. سپس خمیر را از اطراف می کشیم.

طرز تهیه پیراشکی گوشت بلیاشی

تا روی گوشت را بپوشاند اما در مرکز خمیر سوراخ کوچکی باقی بماند. کمی روی خمیر را با دست فشار می دهیم تا هوای بین خمیر و گوشت از سوراخ آن خارج شود. در یک تابه بزرگ روغن سرخ کردنی می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله هفتم

سپس سه عدد از پیراشکی ها را درون روغن قرار می دهیم. باید دقت کرد که همزمان نباید تعداد زیادی پیراشکی را با هم درون روغن گذاشت. حرارت را کم کرده و پیراشکی ها را سرخ می کنیم. وقتی پیراشکی ها قهوه ای طلایی شد، حرارت را کم می کنیم.

مرحله هشتم

و پیراشکی ها را برگردانده و حدود ۴ الی ۵ دقیقه دیگر نیز سرخ می کنیم. بعد از این که پیراشکی ها سرخ شد، از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن آن گرفته شود. سپس پیراشکی ها را در کنار انواع سس و خامه ترش یا سس سیر سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه سنگ سیر خوشمزه و مجلسی به روش سنتی مهابادی

طرز تهیه سنگ سیر خوشمزه و مجلسی به روش سنتی مهابادی

طرز تهیه سنگ سیر سنگ سیر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به غرب کشورمان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی کردی در ادامه …

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه زعفرانی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه زعفرانی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه باقالی پلو با ماهیچه یکی از مجلسی ترین غذاهای ایرانی محسوب می شود که معمولا برای مراسم های مهم تهیه می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی …

طرز تهیه خوراک دال عدس خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه خوراک دال عدس خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه خوراک دال عدس عدس یکی از حبوبات بسیار مفید و مقوی می باشد که به خاطر پخت سریع و نفخ کم آن، طرفداران زیادی دارد. یکی از انواع این عدس …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.