طرز تهیه حلوای کافی میت خوشمزه و مجلسی با رنگ کاراملی

طرز تهیه حلوای کافی میت

طرز تهیه حلوای کافی میت , دستور پخت حلوا با کافی میت

حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. یکی از انواع حلواها ، حلوای کافی میت است که از آرد گندم و کافی میت تهیه می شود. وجود کافی میت در این حلوا علاوه بر عطر و طعم فوق العاده ای که به حلوا می دهد، رنگ آن را نسبت به حلواهای دیگر، تیره تر می کند. همچنین وجود هل و زعفران، عطر خوبی به حلوا می دهد. این حلوا نسبت به حلواهای دیگر شل تر است و در کاسه های کوچک سرو می شود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه حلوای کافی میت در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای کافی میت
آردیک و نیم پیمانه
کافی میت۱ پیمانه
کره۱۵۰ گرم
روغن مایعیک سوم لیوان
پودر هل۱ قاشق چای خوری
شربت حلوا
شکریک و نیم پیمانه
آبسه چهارم پیمانه
گلابیک چهارم پیمانه
زعفران غلیظ دم کرده۱ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه حلوای کافی میت

مرحله اول

برای تهیه حلوای کافی میت خوشمزه در ابتدای کار، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، شکر و آب را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم. وقتی شکر حل شد و حدود ۱ دقیقه آب جوشید، از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دوم

سپس گلاب و پودر هل و زعفران را به آن اضافه می کنیم. سپس می گذاریم تا خنک شود. یک تابه بر می داریم و بدون روغن روی حرارت متوسط قرار می دهیم. آرد را به آن اضافه کرده و به آرامی تفت می دهیم تا کمی تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله سوم

برای این کار حدود ۴۵ دقیقه زمان صرف می شود و باید با صبر و حوصله این مرحله را انجام دهیم. سپس آرد را الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه کره را درون یک کاسه روی بخار کتری قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد و کافی میت الک شده را به تابه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. سپس کره ذوب شده و روغن را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند. سپس روی حرارت قرار می دهیم. حرارت باید کم و ملایم باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه دیگر تفت می دهیم. سپس از روی حرارت برداشته و شربت خنک شده را در سه مرحله به آن اضافه می کنیم. هر مرحله که شربت را اضافه می کنیم خوب بهم می زنیم تا آرد گلوله نشود و با شربت یکدست شود.

مرحله ششم

وقتی که تمام شربت را اضافه کردیم و با آرد مخلوط کردیم، مجدد روی حرارت قرار می گذاریم و ۱۰ دقیقه حرارت می دهیم و هم می زنیم. بعد از روی حرارت برداشته و درب ظرف را می گذاریم تا به روغن بیفتد. این حلوا مانند کاچی تقریبا شل است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 26 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.