طرز تهیه حلوای عسلی خوشمزه بدون شکر به روش شمالی

طرز تهیه حلوای عسلی

طرز تهیه حلوای عسلی کشدار گیلان بدون شکر مازندرانی سعد

حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. یکی از این حلواها ، حلوای عسلی است که از آرد گندم و عسل تهیه می شود. از آن جا که در حلوا، آرد تفت می خورد، به عنوان یک دسر مقوی و مفید مورد استفاده قرار می گیرد. در این حلوا، از شکر استفاده نمی شود و برای شیرینی آن، عسل درون شربت ریخته می شود که علاوه بر طعم خوبی که دارد نسبت به شکر، سالم تر است. حلوا را می توان به صورت تک نفره و در روی نان بستنی یا نان شیرینی میکادو، سرو نمود. این نکته قابل ذکر است که حلوا پختن نیاز به زمان زیاد و شعله حرارت کم دارد، تا حلوای خوب و یکدست و خوشمزه ای تهیه شود، برای مشاهده آموزش طرز تهیه حلوای عسلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای عسلی
آرد گندم۲۲۰ گرم
آرد برنج۳۰ گرم
عسل۲۵۰ گرم
آب۲۵۰ گرم
روغن مایع۱۲۵ گرم
گلابیک چهارم پیمانه
زعفران دم کشیدهبه مقدار لازم

طرز تهیه حلوای عسلی

مرحله اول

برای تهیه حلوای عسلی خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار، شربت یا شهد حلوا را تهیه می کنیم. در ادامه برای این منظور، ابتدا آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب به جوش آید.

مرحله دوم

سپس عسل را به همراه زعفران و گلاب به آب جوش اضافه کرده و می گذاریم حدود یکی دو دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم تا خنک شود. وقتی می خواهیم شربت را با حلوا مخلوط کنیم باید شربت خنک باشد.

مرحله سوم طرز تهیه حلوای عسلی

در این مرحله یک تابه مناسب بر می داریم، سپس روغن مایع را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. توجه داشته باشید که می توان به جای روغن از مخلوط روغن و کره استفاده کرد که بو و عطر کره در حلوا، طعم بهتری ایجاد می کند.

مرحله چهارم

سپس آرد را به روغن اضافه می کنیم و مرتب با حرارت ملایم تفت می دهیم. مرتب باید آرد را هم بزنیم تا نسوزد. حلوا را انقدر تفت می دهیم تا به رنگ دلخواه برسد. در این حلوا، آرد تقریبا باید قهوه ای روشن شود. سپس آرد برنج را اضافه کرده و مرتب هم می زنیم.

مرحله پنجم

کمی که با هم تفت خورد و مخلوط شد، از روی حرارت بر می داریم زیرا آرد برنج سریع می سوزد. در این مرحله، شربت عسل که خنک شده است را در چند مرحله به آرد اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم. زیر تابه باید خاموش باشد.

مرحله ششم طرز تهیه حلوای عسلی

انقدر همزدن را ادامه می دهیم تا حلوا از دیواره جدا شود و به صورت گهواره درون تابه قرار گیرد. در این حالت، حلوا آماده است و می توان در ظرف سرو مناسب، ریخت و آن را به شکل دلخواه تزیین کرد. برای روی حلوا می توان از پودر نارگیل و پودر پسته جهت تزیین استفاده نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 14 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.