طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی منجمد با روش جدید و بسیار خوشمزه

کوکو سبزی با سبزی منجمد

کوکو سبزی با سبزی منجمد , دستور پخت کوکو سبزی با سبزی فریزری

کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو سبزی یکی از متداول ترین و خوشمزه ترین کوکو هایی است که در خانه ها طبخ می شود. در این کوکو، از سبزی خرد شده فریزری کوکو به همراه زرشک و گردو تهیه می شود. از آن جا که کوکو سبزی روغن زیادی جذب می کند برای این که این غذا سالم باشد بهتر است از روغن های گیاهی سالم مانند روغن زیتون یا کنجد استفاده شود. کوکو سبزی به صورت یک دست در تابه پخته می شود و بعد برش می خورد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی منجمد در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
کوکو سبزی فریزرییک سوم کیسه فریزری
تخم مرغ۴ عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زرد چوبهبه مقدارلازم
پودر سوخاریکمی
سیر۲ حبه کوچک
زرشک و گردوبه میزان دلخواه

طرز تهیه کوکو سبزی با سبزی منجمد

مرحله اول

برای تهیه کوکو سبزی با سبزی منجمد باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که سبزی فریزری مشکلی که برای پخت دارد این است که کمی شل و بد مزه می شود. با این دستور می توان یک کوکوی ترد بدست آورد.

مرحله دوم

در ابتدای کار سبزی را از فریزر خارج کرده و می گذاریم تا در دمای خانه آب شود. به هیچ عنوان درون آّب نمی گذاریم تا آب به خود جذب نکند.  وقتی که سبزی ها نرم شدو یخ آن آب شد، داخل یک ظرف گود می ریزیم.

مرحله سوم

سپس تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. سپس نمک و فلفل و ادویه ها را می ریزیم و مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود. سپس گردو خرد شده و زرشک و کمی آرد سوخاری را به آن اضافه می کنیم و با چنگال یا همزن دستی می زنیم تا کف کند.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه کمی صبر می کنیم تا روغن به طور کامل داغ شود، سپس مایه کوکو سبزی را به آرامی درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از اینکه روی مایه کوکو سبزی را صاف کردیم، درب تابه را می بندیم تا یک طرف آن برشته و سرخ شود. کوکو را برگردانده تا طرف دیگر آن سرخ شود. سپس کوکو را درون همان تابه برش می زنیم. با این کار، کوکو ترد تری بدست می آید.

مرحله ششم

وقتی دو طرف کوکو کامل برشته شد، آن را از تابه خارج می کنیم. می توان کوکو را با زرشک سرخ شده و گردو تزیین نمود. هم چنین می توان برای دور چین آن از ماست چکیده نیز استفاده کرد. این غذا را در کنار نان یا گاهی در کنار برنج سرو می نماییم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 21 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.