طرز تهیه پیتزا ماهی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه پیتزا ماهی

طرز تهیه پیتزا ماهی شیر , دستور پخت پیتزا با ماهی

پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، مواد مختلفی روی پیتزا اضافه شده است که بنابر مخلفاتی که اضافه می شود نام متفاوتی روی آن می گذارند. پیتزای ماهی همان طور که از نامش پیداست، تکه های ماهی درآن استفاده شده است. در این دستور از ماهی شیر استفاده شده ولی می توان از هر نوع ماهی بدون سیخ استفاده کرد. بقیه مخلفات نیز دلخواه است، برای آموزش طرز تهیه پیتزا ماهی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پیتزا ماهی
ماهی شیر۲ تکه
پیاز۱ عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم
آبلیمو۲ قاشق غذا خوری
سیب زمینی۱ عدد کوچک
زردچوبهبه مقدار لازم
پودر خمیر پیتزا فوری۱ بسته
پنیر پیتزابه مقدار لازم
فلفل دلمه ای۱ عدد

طرز تهیه پیتزا ماهی

مرحله اول

برای تهیه پیتزا ماهی خوشمزه در ابتدای کار، ماهی ها را شسته و در یک کاسه قرار می دهیم. در ادامه پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. پیاز ها را با نمک و فلفل به ماهی اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آبلیمو نیز اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا ماهی به طور کامل مزه دار شود. سپس حدود یک ساعت در یخچال استراحت می دهیم. سیب زمینی را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت خلالی یا نگینی خرد می کنیم.

مرحله سوم

یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس نصف سیب زمینی را در تابه سرخ می کنیم. نصف دیگر آن را با زردچوبه و نمک و چند قطره روغن زیتون مزه دار می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس تکه های ماهی را با حرارت ملایم، سرخ می کنیم. وقتی ماهی ها کامل سرخ شد، از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. می توان ماهی ها را درون سینی فر و در فر طبخ کرد که سلیقه ای است.

مرحله پنجم

یک بسته پودر خمیر پیتزا فوری را برداشته و طبق دستور پشت آن، درست می کنیم. سپس خمیر را حدود ۵ دقیقه استراحت می دهیم. می توان از خمیر آماده پیتزا یا نان آماده پیتزا نیز استفاده کرد. یا می توان از دستور خمیر جادویی برای خمیر پیتزا بهره برد.

مرحله ششم

قالب پیتزا را برداشته و کف آن را با کمی روغن و فرچه چرب می کنیم. سپس خمیر را کف ظرف پهن می کنیم. فر را هم از قبل در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. روی خمیر را کمی سس کچاپ می مالیم.

مرحله هفتم

سپس ماهی ها را خرد کرده و روی خمیر قرار می دهیم. سپس سیب زمینی های خام را هم لابه لای آن می ریزیم. فلفل دلمه ای را شسته و به صورت حلقه ای برش می زنیم. سپس روی پیتزا می چینیم. روی آن را با پنیر پیتزا می پوشانیم.

مرحله هشتم

سپس درون فر قرار می دهیم تا نان پیتزا پخته و پنیر روی آن نیز آب و برشته شود. تقریبا حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم است که درون فر با همان دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بپزد. پیتزا را از فر خارج کرده و با سیب زمینی های سرخ شده آن را تزیین می کنیم و سرو می نماییم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 20 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.