طرز تهیه حلوای شیر و ارده خوشمزه و مجلسی به روش جنوبی

طرز تهیه حلوای شیر و ارده

طرز تهیه حلوای شیر و ارده خوشمزه و مجلسی

حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. یکی از انواع حلوا ، به حلوای شیر می توان اشاره نمود که به دلیل وجود شیر در حلوا، علاوه بر طعم خاص و فوق العاده ای که دارد، مقوی و سرشار از کلسیم نیز هست. حلوای شیر و ارده، علاوه بر شیر، از ارده کنجد نیز تهیه می شود که مقوی بودن حلوا را چند برابر می کند. طعم و عطر ارده در حلوا مشهود است و همین آن را از بقیه انواع حلوا متمایز می کند.

مواد لازم حلوای شیره و ارده
کره۵۰ گرم
روغننصف فنجان
آرد۲ فنجان
شکر۱ فنجان
اردهنصف لیوان
شیر۲ فنجان
وانیل۱ قاشق چای خوری

دستور پخت حلوای شیر و ارده

مرحله اول

برای تهیه حلوای خوشمزه با ارده و شیر در ابتدای کار یک تابه بر می داریم و روی حرارت قرار می دهیم. کره را درون آن می ریزیم و صبر می کنیم تا کره کامل ذوب و یکدست شود. بعد از آن، روغن را اضافه می کنیم تا روغن نیز داغ شود.

مرحله دوم

سپس آرد را اضافه کرده و زیر حرارت را کم می کنیم و با یک قاشق چوبی مرتب هم می زنیم تا تفت بخورد. توجه داشته باشید که این مرحله نیاز به صبر و وقت زیاد دارد و باید انقدر آرد را با حرارت ملایم تفت دهیم تا رنگ آرد تیره شود.

مرحله سوم

تقریبا حدود ۴۰ دقیقه زمان لازم دارد تا آرد تفت بخورد. وقتی که به رنگ دلخواه رسید، شکر را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا یک دست شود. وقتی شکر کامل مخلوط شد، ارده را نیز اضافه می کنیم و مرتب مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس وانیل و شیر را در یک ظرف دیگر با هم مخلوط کرده و به حلوا اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا کاملا غلیظ شود و قوام پیدا کند، زمانی که شیر را اضافه می کنیم کمی حلوا شل می شود که با هم زدن مرتب حلوا به غلظت مناسب می رسد.

مرحله پنجم

وقتی حلوا درون تابه جمع شد و از دیواره های تابه جدا شد، آن را از روی حرارت برداشته و به روش دلخواه در ظرف مناسب سرو می ریزیم. می توان با قاشق اسکوپ بستنی، حلوا ها را قالب زد و در آخر به سلیقه خود با پودر پسته و نارگیل تزیین نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 12 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیمچی ترب سفید خوشمزه و ساده به روش کره ای

طرز تهیه کیمچی ترب سفید خوشمزه و ساده به روش کره ای

طرز تهیه کیمچی ترب سفید کیمچی ترب سفید یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کشور کره جنوبی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه امگشت پلو خوشمزه و مخصوص جنوبی با تن ماهی

طرز تهیه امگشت پلو خوشمزه و مخصوص جنوبی با تن ماهی

طرز تهیه امگشت پلو این برنج از انواع برنج های قاطی است که با تن ماهی و سبزی های معطر و کشمش مخلوط می شود و سرو می گردد. این غذا یک …

طرز تهیه ماهی کنجدی خوشمزه و مخصوص تابه ای بدون فر

طرز تهیه ماهی کنجدی خوشمزه و مخصوص تابه ای بدون فر

طرز تهیه ماهی کنجدی ماهی ها و غذاهای دریایی خواص زیادی برای سلامتی دارند و از گوشت قرمز مفیدتر هستند. ماهی های کوچک به خاطر ریز بودن آن ها، می توان به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.