طرز تهیه مرغ سوخاری با سس پستو یک غذای سالم و خوشمزه

طرز تهیه مرغ سوخاری با سس پستو

طرز تهیه مرغ سوخاری با سس پستو خوشمزه رستورانی

احتمالا شما هم نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به خوردن غذاهای فست فودی و به خصوص مرغ سوخاری دارید. از قیمت­ های بالا گرفته تا عدم اطلاع از نحوه پخت سالم مرغ، می­تواند دلایل شما برای سفارش ندادن آن از رستوران ها باشد. خبر خوب اینکه امروز ما برایتان طرز تهیه یک مرغ سوخاری ویژه با سس مخصوص پستو آماده نموده ­ایم که به راحتی در منزل و با حداقل امکانات می­توانید آن را تهیه نمایید. پیشنهاد ما برای شما این است که اگر هوس غذای خوشمزه فست فودی کرده ­اید، امروز برای ناهار یا شام این مرغ سوخاری خوشمزه را تهیه نموده و با سیب زمینی دورچین و قارچ بالزامیکی آن را تزئین نمایید. اطمینان داشته باشید طعم و ظاهر جذاب و خاص آن شما را برای تهیه مجدد آن مجاب خواهد نمود. پس وقت را از دست ندهید و برای تهیه این مرغ سوخاری با سس پستوی لذیذ و ویژه همراه ما باشید.

مواد لازم مرغ سوخاری با سس پستو
سینه مرغیک عدد
آرد سفیددو قاشق غذاخوری
تخم مرغیک عدد
آرد سوخاریدو قاشق غذاخوری
نمک، فلفلبه مقدار لازم
پودر سیربه مقدار لازم
پاپریکابه مقدار لازم
مواد لازم برای تهیه سس پستو گوجه
گوجه خشک۵۰ گرم
گردو۵۰ گرم
پنیر پارمزان۳-۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳-۴ قاشق غذاخوری
نمک، فلفلبه مقدار لازم
ریحان۳۰ گرم
مواد لازم برای مرینیت کردن مرغ
ادویه کاریبه مقدار لازم
نمک، فلفلبه مقدار لازم
روغن زیتونبه مقدار لازم
لیموترشبه مقدار لازم
فلفل زردبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ سوخاری با سس پستو

مرحله اول

در مرحله اول ابتدا می­بایست سینه مرغ را مرینیت کنید. برای این منظور سینه مرغ را پس از شستن، روی میز کار قرار داده و مقداری نمک و فلفل روی آن بریزید. کمی روغن زیتون را به همراه لیموترش به مرغ افزوده و در نهایت ادویه کاری و فلفل زرد را اضافه کنید.

مرحله دوم

سپس روی گوشت مرغ به خوبی بمالید تا عطر و طعم چاشنی ها کاملا به خورد مرغ برود. روی مرغ را با پلاستیک یا ظرفی بپوشانید و آن را در محلی مناسب به مدت ۲۴ ساعت قرار دهید. پس از مدت زمان تعیین­ شده مرغ را از ظرف بیرون آورید و روی میز کار قرار دهید.

مرحله سوم

در این مرحله یک عدد تخم‌مرغ‌ را در ظرفی شکسته و با چنگال هم بزنید تا خوب با هم مخلوط و یکدست شوند. در ادامه آرد سفید را یکی دو مرتبه خوب الک کرده تا ذرات آن سبک گردد. سپس آن را در ظرفی لبه­ دار و متوسط بریزید.

مرحله چهارم

تکه­ های مرغ را ابتدا در آرد سفید غوطه­ ور کرده سپس تخم مرغ هم زده را روی آن بمالید. در نهایت پودر سوخاری را کاملا به تمام سطح مرغ آغشته کنید. قابلمه­ ای را روی گاز قرار داده و زیر آن را روشن نمایید. کف آن را با روغن چرب کنید.

مرحله پنجم

پس از داغ شدن روغن تکه ­های مرغ را در قابلمه انداخته و خوب سرخ کنید. دقت داشته باشید حرارت قابلمه بایستی زیاد باشد. پس از اینکه مرغ ها کاملا سرخ شدند، آن را از قابلمه بیرون آورده و روی پارچه یا دستمالی تمیز قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

مرحله ششم

از قبل برای تهیه سس پستو ابتدا بایستی مقداری گوجه خشک و گردو را به همراه پنیر پارمزان در ظرفی ریخته و روی آن کمی روغن زیتون و نمک و فلفل بپاشید. ۳۰ گرم ریحان را به ترکیب افزوده و تمامی مواد را درون غذاساز ریخته تا خوب با یکدیگر ترکیب شوند و به غلظت مناسبی برسند.

مرحله هفتم

سپس سس آماده­ شده را روی مرغ های سوخاری بمالید. یک لایه پنیر روی مرغ قرار داده و اجازه دهید تا گرمای مرغ، پنیر را آب کند. البته برای آب شدن پنیر، در صورت تمایل می­توانید آن را چند دقیقه­ ای در فر قرار دهید. مقداری سیب زمینی را به صورت خلال درشت خرد کنید.

مرحله هشتم

سپس با ادویه جات (آویشن، پاپریکا، نمک، فلفل، روغن زیتون، پودر سیر) مزه دار نموده و در فر گریل نمایید. سیب زمینی­ ها را در کنار مرغ ها قرار دهید. مرغ سوخاری خوشمزه شما با سس پستوی گوجه ویژه آماده است، می­توانید آن را به همراه خانواده میل نمایید.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 1 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه دمی ماش خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه دمی ماش خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه دمی ماش دمی ماش از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که به صورت ساده یا با گوشت و مرغ درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه ته چین آلبالو مجلسی و خوشمزه خانگی با مرغ

طرز تهیه ته چین آلبالو مجلسی و خوشمزه خانگی با مرغ

طرز تهیه ته چین آلبالو ته چین یک غذای سنتی و مجلسی است که از دیرباز مورد توجه قرار گرفته است و جزو غذاهای اصیل ایرانی به شمار می آید. ته چین …

طرز تهیه خورش پرپین یا خرفه خوشمزه و مجلسی به روش بوشهری

طرز تهیه خورش پرپین یا خرفه خوشمزه و مجلسی به روش بوشهری

طرز تهیه خورش پرپین این خورش، یک خورش ایرانی است که با پرپین یا خرفه تهیه می شود. این خورش مانند خورش سبزی است اما به دلیل وجود خرفه طعم ملایم تری …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.