طرز تهیه خوراک عدس و اسفناج خوشمزه و مجلسی ترکیه ای

طرز تهیه خوراک عدس و اسفناج

طرز تهیه خوراک عدس و اسفناج دال عدس و اسفناج ترکیه ای

خوراک عدس و اسفناج، یک خوراک کاملا گیاهی و بدون گوشت است که با توجه به لپه و دال عدس، پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند. همچین وجود اسفناج در کنارآبلیمو، می تواند به جذب آهن بدن کمک کند. این خوراک علاوه بر طعم خوبی که دارد، بسیار مقوی و سالم است و برای افرادی که رژیم دارند یا گیاهخوار هستند، قابل استفاده است.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس قرمز یا سبزدو سوم پیمانه
لپه½ پیمانه
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
اسفناج پخته شدهدو سوم پیمانه
پودر سیر½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری
گشنیز تازه۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
زیره۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
برگ بو۱ عدد
فلفل سبز۲ عدد
پودر تخم گشنیز½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خوراک عدس و اسفناج

مرحله اول

برای تهیه خوراک عدس و اسفناج خوشمزه و مجلسی ابتدا پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود.

مرله دوم

زیره و تخم گشنیز و برگ بو را درون روغن می ریزیم و یک دقیقه تفت می دهیم. پوره زنجبیل و سیر را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی آن خارج شود. سپس پیاز ها را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله سوم

زرد چوبه و فلفل و گوجه فرنگی خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. اسفناج را از قبل پخته ایم، به تابه اضافه می کنیم و بعد از این که تفت دادیم، نصف لیوان آب را به آن اضافه می کنیم و با حرارت کم می گذاریم تا بپزد.

مرحله چهارم

بعد از این که ۱۰ دقیقه جوشید و پخته شد، دال عدس ها را که از قبل با آب و نمک، پخته ایم به خوراک اضافه می کنیم. لپه ها را هم که شسته و از شب قبل خیس کرده ایم، و با کمی آب می گذاریم بپزد.

مرحله پنجم

سپس آبکش کرده و به خوراک اضافه می کنیم. بعد از این که ۵ دقیقه جوشید و پخته شد، گشنیز خرد شده را به آن اضافه می کنیم. آبلمیو نیز در این مرحله اضافه می کنیم و بعد از ۵ دقیقه غذا را در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 8 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.