طرز تهیه خورش سیب زمینی بوشهری خوشمزه و مخصوص

طرز تهیه خورش سیب زمینی بوشهری

طرز تهیه خورش سیب زمینی بوشهری , دستور پخت خورشت آلو بوشهری

این خورش، یک خورش اصیل ایرانی و جنوبی است که از ترکیب گوشت یا مرغ، لپه و سیب زمینی و گوجه فرنگی تهیه می شود. از آن جا که در شهر های جنوبی، سیب زمینی را آلو می نامند، نام این خورش نیز از همان بوجود آمده است. این خورش را می توان در کنار لیمو ترش تازه و سبزی و برنج سفید با کته سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش سیب زمینی بوشهری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی یا مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیب زمینی۲ عدد
لپه محلی یا نخود لپهنصف پیمانه
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه طرز تهیه خورش سیب زمینی یا آلو به روش بوشهری ابتدا گوشت را خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه را بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت می گذاریم تا روغن داغ شود. حالا پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

سپس در روغن داغ شده تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. در ادامه تکه های گوشت را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت عوض شود. در ادامه لپه ها را به خوبی شسته و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله لپه های آبکش شده را در روغن همراه با گوشت کمی تفت می دهیم. سپس ادویه ها را اضافه کرده و تفت می دهیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را هم به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

رب را هم اضافه کرده و تفت می دهیم در آخر آب می ریزیم و می گذاریم با حرارت ملایم حدود ۲ ساعت تا گوشت ها کامل بپزد. حدود نیم ساعت قبل از این که پخت کامل شود، سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله در یک تابه جدا گانه با کمی روغن سرخ می کنیم و به خورش اضافه می کنیم. نمک را نیز اضافه می کنیم. سپس با حرارت ملایم می گذاریم تا خورش جا بیفتد. این خورش را به سلیقه خود با برنج سفید یا کته سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 17 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.