سیب زمینی تنوری با سس قارچ خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس قارچ

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس قارچ با مارچوبه با سس سفید رستورانی

سیب زمینی یکی از مواد غذایی است که طرفداران زیادی دارد. از دیر باز سیب زمینی ذغالی و کباب شده همیشه مورد توجه بوده است. در زندگی های شهری که امکان تهیه سیب زمینی ذغالی نیست، سیب زمینی تنوری با فر پیشنهاد می شود. این سیب زمینی در کنار سس قارچ، طعم خوب و لذت بخشی به وجود می آورد. سیب زمینی تنوری را می توان به عنوان عصرانه یا پیش غذا مورد استفاده قرار داد. همچنین برای دورچین غذاهای کبابی می توان آن را کنار غذای اصلی سرو نمود.

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر
سیب زمینی ریز20 تا 30 عدد
روغن زیتون6 قاشق غذاخوری
پودر سیر2 قاشق چایخوری
سبزی معطر خشک2 قاشق چایخوری
آویشن1 قاشق چایخوری
پودر پاپریکا1 قاشق چایخوری
پنیر پارمزان2 قاشق غذاخوری
سیر3 حبه
آرد3 قاشق غذاخوری
کره2 قاشق غذاخوری
خامه200 گرم
شیر2 لیوان
جعفری تازه2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت سیب تنوری با سس قارچ

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی تنوری با سس قارچ ابتدا سیب زمینی ها را خوب شسته و درون یک قابلمه آب می ریزیم و روس شعله زیاد می گذاریم تا جوش آید. بعد از این که آب آن جوش آمد، شعله را ملایم می کنیم تا سیب زمینی به مدت 10 دقیقه بپزد.

مرحله دوم

سپس روی آن را آب سرد ریخته و سیب زمینی ها را پوست می کنیم و کنار می گذاریم. یک کاسه بزرگ برداشته و سیب زمینی ها را دررون آن می ریزیم. روغن زیتون روی آن ریخته و پودر سیر و سبزی معطر و آویشن را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پودر پاپریکا و پنیر پارمزان را به آن اضافه کرده و با دست و آرامی مخلوط می کنیم که سیب زمینی ها مزه دار شود. فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد می پزیم. سینی فر را کمی چرب می کنیم یا کف آن را کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

سپس سیب زمینی ها را درون آن می ریزیم و به مدت 20 دقیقه درون فر با دمای 200 درجه سانتیگراد می گذاریم تا پخته و برشته شود. سیب زمینی ها را زیر و رو کرده و مجددا 20 دقیقه دیگر می گذاریم تا بپزد و خوب ترد شود.

مرحله پنجم

در فاصله زمانی که سیب زمینی ها در فر پخته می شود، یک ماهی تابه برداشته و با کمی روغن روی شعله ملایم قرار می دهیم تا داغ شود. سیر تازه را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم و درون روغن با حرارت ملایم به مدت 2 دقیقه تفت می دهیم.

مرحله ششم

سپس کره را اضافه کرده و آرد را نیز می افزاییم و تفت می دهیم تا آرد تغییر رنگ پیدا کند و بوی خامی آن گرفته شود. خامه را با شیر در یک کاسه جدا گانه رقیق می کنیم. سپس به آرد تفت داده شده اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا به جوش آید.

مرحله هفتم

سپس قارچ هایی که از قبل شسته و ریز کرده ایم و در ماهی تابه ای مجزا سرخ کرده ایم، به مخلوط خامه و آرد اضافه می کنیم. شعله حرارت را کم می کنیم و صبر می کنیم سس با حرارت ملایم غلیظ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله سس غلیظ شده را از روی حرارت برداشته و روی سیب زمینی های داغی که تازه از فر خارج شده است می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا سس قارچ به طور کامل با سیب زمینی ها ترکیب شود.

مرحله نهم

سپس جعفری تازه خرد شده را به صورت پخش روی آن ها می پاشیم و در ظرف مناسب سرو می کنیم. سیب زمینی های تنوری را می توان به عنوان میان وعده یا پیش غذا و یا دورچین غذای اصلی مورد استفاده قرار داد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.