طرز تهیه کباب ته دیگی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه کباب ته دیگی

طرز تهیه کباب ته دیگی طرز تهیه کباب دیگی ته برنج ته چین کباب دیگی

از بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی، انواع کباب ها هستند. کباب ته دیگی از جمله این کباب ها، و غذای مخصوص و بسیار خوشمزه است که روش طبخ طرفداران خاص خود را دارد. با توجه به سبک زندگی امروزی که تهيه و طبخ كباب ها در خانه و به روی منقل های رایج دشوار است، تهیۀ این غذا در منزل جزو دیگر مزیت های این غذای خوشمزه است. کباب تابه ای که با ساده‌ ترین مواد اولیه تهیه می‌شود، بهترین گزینه برای زمانی است که فرصت کمی برای تهیه غذا دارید اگر برای خوش طعم تر شدن کباب تابه ای های خود نیاز به آشنایی کامل با پخت آن دارید، با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
برنج4 پیمانه
گوشت چرخ کرده400 گرم
پیاز1 عدد متوسط
ماست1 پیمانه
تخم مرغ2 عدد
گوجه فرنگی2 عدد
روغن مایع½ پیمانه
گلاب3 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب ته دیگی

مرحله اول

برای تهیه کباب ته دیگی در وهلۀ اول، پیاز را با نرده ریز رنده کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید، سپس گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری ادویه یعنی نمک، فلفل سیاه و زرد چوبه به کاسه اضافه کنید و آن را با دست ورز بدهید تا به خورد هم بروند.

مرحله دوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون بپوشانید و درون یخچال بگذارید و اجازه دهید تا به مدت یک ساعت در درون یخچال بماند و استراحت کند. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید.

مرحله سوم

پس از اینکه آب جوش آمد، 1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به آب اضافه می کنیم، سپس برنج را که از قبل خیسانده ایم به قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا پخت اولیه برنج انجام شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت 7 تا 10 دقیقه برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه نصف برنج آبکش شده را به همراه تخم مرغ، ماست، روغن، نمک، گلاب و نصف زعفران دم کرده  داخل یک ظرف جادار با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

سپس باقیمانده برنج آبکش شده را به همراه زعفران دم کرده باقیمانده ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و با دو قاشق غذاخوری روغن کف و بدنه قابلمه را چرب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و در کف قابلمه می چینیم. در ادامه مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم و روی گوجه فرنگی ها به صورت کاملا یکدست با قطر یکسان پهن می کنیم.

مرحله هفتم

حالا برنج آبکش مخلوط با ماست را روی لایه گوشت می ریزیم و انرا کاملا فشرده می کنیم، سپس برنج ترکیب شده با زعفران را اضافه می کنیم و انرا نیز با پست قاشق به طور کامل فشرده می کنیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج و کباب به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت بپزند. در پایان یک دیس بزرگ روی درب قابلمه قرار می دهیم و کباب ته دیگی را روی دیس بر می گردانیم.

مرحله نهم

نکته مهم در مورد تهیه این غذای خوشمزه این است که زمانی که قابلمه را از روی حرارت کنای می گذاریم باید مطمئن باشیم گوجه فرنگی ها و کباب به طور کامل سرخ شده باشند تا علاوه بر طعم عالی، ظاهر غذا نیز عالی شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 29 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.