طرز تهیه کلم سرخ شده خوشمزه یک پیش غذای جدید و شیک

طرز تهیه کلم سرخ شده

طرز تهیه کلم برگ سرخ شده کلم قمری کلم برگ سرخ شده 

کلم قمری یک نوع کلم است که از خانواده کلم ها به شمار می آید. مزه و بوی کلم را دارد اما قیافه آن شبیه سیب زمینی است. کلم قمری معمولا در کلم پلو و یا به عنوان دورچین در کنار غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. اما به تنهایی نیز می توان آن را داخل فر گریل کرد و در کنار ماست چکیده یا سس مصرف نمود. همچنین کلم ها را می توان سرخ کرد اما روغن زیادی به خود جذب می کند که باعث می شود به عنوان غذای رژیمی مورد استفاده قرار نگیرد. در دستور زیر، کلم ها در فر برشته می شوند و از آنجا که با روغن زیتون طبخ می شود، یک میان وعده یا غذای رژیمی است.

مواد لازم کلم سرخ شده
کلم قمری2 عدد
روغن زیتون2 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز1 قاشق چایخوری
پودر سیر1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه¼ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری

دستور پخت کلم سرخ شده

مرحله اول

برای تهیه کلم سرخ شده خوشمزه و مجلسی ابتدا کلم قمری ها را شسته و پوست آن را به خوبی جدا می کنیم. سپس آنها را بع دو قسمت تقسیم کرده و مانند سیب زمینی آن ها را به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله کف یک ظرف را با کمی روغن زیتون چرب کرده و کلم های خلال شده را به ترتیب کف آن می چینیم. در ادامه مقداری پودر سیر و فلفل قرمز و فلفل سیاه و کمی روغن زیتون را با هم درون یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس با فرچه روی کلم های خلال شده می مالیم، به طوری که هر دو طرف آن به مواد آغشته شود. در ادامه درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت بیست دقیقه قرار می دهیم تا پخته و حسابی ترد شود.

مرحله چهارم

وقتی که کامل پخته شد از درون فر خارج کرده و روی آن را کمی نمک می پاشیم و در ظرف سرو می ریزیم. این غذا را هم به عنوان غذای رژیمی می توان استفاده کرد و هم برای دورچین غذاها در مهمانی ها مورد استفاده قرار داد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 25 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه حلوا شیر خوشمزه و مجلسی با رنگ فوق العاده زیبا

طرز تهیه حلوا شیر خوشمزه و مجلسی با رنگ فوق العاده زیبا

طرز تهیه حلوا شیر حلوا شیر یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که شباهت ظاهری زیادی به حلوای آرد گندم دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

طرز تهیه کوفته مرغ خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوفته مرغ خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوفته مرغ کوفته مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. کوفته مرغ از غذاهایی محسوب می …

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای با سس پستو به روش ایتالیایی

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای با سس پستو به روش ایتالیایی

طرز تهیه ساندویچ مرغ خامه ای ساندویچ مرغ خامه ای یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه بین المللی است که با سس پستو سرو می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.