طرز تهیه املت کبابی خوشمزه و مخصوص به روش جنگلی

طرز تهیه املت کبابی

طرز تهیه املت کبابی , دستور پخت املت گوجه فرنگی

املت کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه با نام های املت جنگلی و املت دودی هم شناخته می شود، اگر هوس رفتن به دشت و جنگل کردید این املت خوشمزه می تواند یک صبحانه بسیار شگفت انگیز برای شما باشد. این املت خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم با انواع مواد غذایی مانند قارچ، فلفل دلمه ای، فلفل سبز و … درست کنیم که اضافه کردن این مواد سلیقه ای می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی خوشمزه رد ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
گوجه فرنگی8 عدد متوسط
تخم مرغ4 عدد
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری پُر
کره50 گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت املت کبابی

مرحله اول

برای تهیه املت کبابی خوشمزه و جنگلی ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم و داخل سیخ می زنیم و روی آتش صبر می کنیم تا کاملا به مرور زمان کباب شود. بعد گوجه فرنگی های کبابی شده را روی تخته آشپزخانه ریز ساطوری می کنیم.

مرحله دوم

سپس داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم و صبر می کنیم تا آب گوجه فرنگی ها تبخیر شود و بعد روغن را اضافه می کنیم و رب گوجه فرنگی را نیز می افزاییم و مواد را خوب تفت می دهیم. بعد کره را به چند قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله سوم

حالا به صورت پخش روی گوجه فرنگی ها قرار می دهیم تا ذوب شوند. سپس تخم مرغ ها را روی گوجه فرنگی ها می شکنیم و اصلا آن ها را هم نمی زنیم و تا همان طور درسته بپزد و فقط با قاشق آرام گوجه فرنگی های زیر تخم مرغ ها را جابه جا می کنیم

مرحله چهارم

تا به مرور زمان تا آخر پخت کاملا خوب پخته شوند.در آخر زرده ها را باز می کنیم تا آن ها نیز کاملا مغز پخت شوند و خوب مخلوط گوجه فرنگی ها را با تخم مرغ ها مخلوط می کنیم و از روی حرارت تابه را بر می داریم و املت کبابی را با نان نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 16 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.