طرز تهیه رولت هویج و گردوی مخصوص به روش سنتی ترکیه ای

طرز تهیه رولت هویج

طرز تهیه رولت هویج و گردو و بیسکویت ترکیه کیک بیسکویتی xvc jidi v gj  i d 

رولت هویج یکی از انواع شیرینی ها خوشمزه بین المللی است که با روش های مختلفی تهیه می شود، برای مشهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم خمیر رولت
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر½ پیمانه
روغن½ استکان
وانیل۵ گرم
بکینگ پودر۱۰ گرم
آرد۱٫۵ پیمانه
مواد میانی رولت
هویج۱ کیلوگرم
شکر۱ پیمانه
دارچین۱ قاشق چایخوری
مغز گردو۱ پیمانه

دستور پخت رولت هویج

مرحله اول

برای تهیه رولت هویج خوشمزه ابتدا هویج را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس داخل یک تابه مناسب می ریزیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه شکر را به هویج اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا شکر به طور کامل در هویج حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله تفت دادن هویج را تا زمانی که به طور کامل بپزد و آب آن کشیده شود ادامه می دهیم. پس از اینکه هویج پخت، گردو را خرد می کنیم و به همراه دارچین به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

پس از اینکه گردو و دارچین را اضافه کردیم، ممکن هویج مجددا آب بیندازد. در ادامه تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و آب اضافی موجود در تابه را دور می ریزیم. حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله داخل سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس مخلوط هویج و گردو را به صورت یکدست کف سینی فر پهن می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ و شکر را داخل یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا حجیم شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله وانیل را به همراه شیر و روغن اضافه می کنیم و در حد یک دقیقه مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. در ادامه آرد را دو مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه مایه رولت آماده شد، آنرا روی مخلوط هویج و گردو می ریزیم و به صورت یکدست روی کل مواد پهن می کنیم. حالا سینی فر را درون فر که به طور کامل گرم شده است قرار می دهیم و صبر می کنیم تا اطراف خمیر رولت طلایی شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه خمیر رولت به طور کامل پخت، آنرا از فر خارج می کنیم، سپس با کاغذ روغنی آنرا رول می کنیم کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. پس از اینکه خنک شد، انرا باز می کنیم و کاغذ روغنی را به آرامی جدا می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مجددا آنرا به آرامی رول می کنیم چون ممکن است ترک بخورد باید خیلی با دقت این کار را انجام دهیم. در پایان کمی پودر قند روی رولت می پاشیم و آنرا به صورت دلخواه برش می زنیم و داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 12 آبان 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه پنکیک دبل چاکلت خوشمزه و مخصوص برای صبحانه

طرز تهیه پنکیک دبل چاکلت خوشمزه و مخصوص برای صبحانه

طرز تهیه پنکیک دبل چاکلت پنکیک دبل چاکلت یکی از انواع پنکیک های خوشمزه و بسیار پر طرفدار در سراسر جهان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. همانطور که مطمئنا …

طرز تهیه کیک ولش خوشمزه و ساده به روش سنتی ولزی

طرز تهیه کیک ولش خوشمزه و ساده به روش سنتی ولزی

طرز تهیه کیک ولش ولش کیک یکی از انواع کیک های تابه ای ساده و خوشمزه کشور ولز است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه نان تافتون خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه نان تافتون خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه نان تافتون نان تافتون یکی از انواع نان های خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به نان لواش دارد، برای مشاهده آموزش کامل و …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.