طرز تهیه سنگ سیر خوشمزه و مجلسی به روش سنتی مهابادی

طرز تهیه سنگ سیر

طرز تهیه سنگ سیر با گوشت مرغ بوقلمون مهابادی sk sdv

سنگ سیر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به غرب کشورمان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی کردی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
سینه مرغ۱ عدد کامل
پیاز۱ عدد بزرگ
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
هویج۱ عدد متوسط
لوبیا سبز۱ پیمانه
لوبیا چیتی پخته½ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت سنگ سیر

مرحله اول

برای تهیه سنگ سیر کردی ابتدا گوشت مرغ را چرخ می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی اش را می گیریم و به همراه آرد سوخاری به کاسه اضافه میکنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری پاپریکا، پودر سیر، زردچوبه و نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم، سپس مواد را با دست چند دقیقه ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه مایه کوفته قلقلی به خوبی استراحت کرد، یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس کوفته ها را با دست درست می کنیم و در روغن داغ سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

لوبیا سبز و هویج را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه لوبیا چیتی پخته شده داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ۴ پیمانه آب اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم آب جوش بیاید.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۳۰ دقیقهف کوفته های قلقلی را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دیگر مواد با هم بپزند. پس از گذشت ۲۰ دقیقه سیب زمینی ها را به صورت حبه ای خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه برنج را که از قبل خیسانده ایم به همراه کمی روغن به قابلمه اضافه می کنیم، حالا صبر می کنیم تا آب درون قابلمه کم شود، سپس برنج را دم می گذاریم. حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بعد غذای ما اماده سرو است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 16 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/negin.foodstories

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.