طرز تهیه نرگسی کدو؛ یک غذای کامل و خوشمزه برای افطاری و شام

طرز تهیه نرگسی کدو

طرز تهیه نرگسی کدو

نرگسی کدو یک غذای خوش طعم و مقوی است که با ترکیبی از کدو سبز، تخم مرغ و پیاز داغ، طعمی دلنشین و منحصر به فرد را به ارمغان می‌آورد. این غذا، انتخابی عالی برای وعده‌های سبک و سرشار از مواد مغذی است. با استفاده از مواد اولیه ساده و دستور پختی راحت، نرگسی کدو می‌تواند یک گزینه عالی برای شام یا ناهار باشد.

برای تهیه نرگسی کدو، ابتدا کدوها را شسته، خشک و حلقه‌ای برش زده و سپس در روغن داغ سرخ می‌کنیم. پیاز داغ را بین لایه‌های کدوهای سرخ شده ریخته و با حرارت ملایم می‌پزیم. تخم‌مرغ‌ها را با آرد، شیر و ادویه‌جات مخلوط کرده و روی کدوها می‌ریزیم. پس از پخت کامل، نرگسی کدو را گرم سرو می‌کنیم. این غذا با طعم و مزه دلپذیرش، گزینه‌ای عالی برای وعده‌های سبک است.

مواد لازممقدار
پیاز داغ۵ قاشق غذاخوری
شیر۱/۴ پیمانه
کدو سبز حلقه شده۳ عدد
تخم مرغ۳ عدد
آرد۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه نرگسی کدو

مرحله 1: آماده‌سازی کدو

ابتدا، کدوهای سبز را خوب بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شوند. سپس، با استفاده از چاقویی تیز، کدوها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید. ضخامت حلقه‌ها نباید خیلی زیاد باشد تا بتوانند به خوبی سرخ شوند.

مرحله 2: سرخ کردن کدوها

یک تابه بزرگ را انتخاب کنید و مقداری روغن در آن بریزید تا داغ شود. حلقه‌های کدو را در روغن داغ قرار دهید و از هر دو طرف تا زمانی که طلایی و ترد شوند، سرخ کنید. سپس، آن‌ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود.

مرحله 3: تهیه مخلوط پیاز داغ

در تابه‌ای دیگر که کمی روغن دارد، حلقه‌های سرخ شده کدو را قرار دهید. پیاز داغ را با دقت بین لایه‌های کدو بپاشید. این کار باعث می‌شود طعم پیاز به خوبی با کدو ترکیب شود.

مرحله 4: پختن کدو و پیاز داغ

تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید کدو و پیاز داغ به مدت حدود ۱۰ دقیقه با هم بپزند. این زمان کافی است تا طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله 5: تهیه مخلوط تخم‌مرغ

در این فاصله، تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بزنید و با آرد، شیر، نمک و فلفل به خوبی مخلوط کنید. اطمینان حاصل کنید که مخلوط یکدستی داشته باشید تا هنگام ریختن روی کدو، به خوبی پخش شود.

مرحله 6: افزودن مخلوط تخم‌مرغ به کدو

مخلوط آماده شده تخم‌مرغ را به آرامی و به صورت یکنواخت روی کدوها و پیاز داغ در تابه بریزید. سپس، در تابه را بگذارید تا مخلوط تخم‌مرغ کاملا سفت شود و غذا بپزد.

مرحله 7: سرو نرگسی کدو

پس از اینکه مخلوط تخم‌مرغ کاملا سفت و پخته شد، نرگسی کدو آماده است. آن را به آرامی از تابه خارج کنید و در ظرف مورد نظر قرار دهید. این غذای خوشمزه و مقوی را داغ سرو کنید و از طعم فوق‌العاده‌اش لذت ببرید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 29 اسفند 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.