طرز تهیه نان پیشی لقمه ای خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه نان پیشی لقمه ای

طرز تهیه نان پیشی

نان پیشی یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش بافت است که با رسپی های گوناگونی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پیشی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پیشی
ماست هم دمای محیط۱ لیوان
بیکینگ پودر۱۰ گرم
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق چایخوری سرپر
آرد۳ لیوان

طرز تهیه نان پیشی

مرحله اول

برای تهیه نان پیشی خوشمزه در ابتدای کار ماست به دمای محیط رسیده را به همراه جوش شیرین، نمک و بیکینگ پودر را درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و کمی چسبنده حاصل شود. توجه داشته باشید به دلیل وجود ماست درون رسپی خمیر کمی چسبناک می باشد.

مرحله سوم

با اضافه کردن آرد اضافی خمیر را سفت نکنید به دلیل اینکه نان بی کیفیت می شود. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشی شده منتقل کرده و به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم، سپس خمیر را چانه می گیریم.

مرحله چهارم

در ادامه روی خمیر را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را با کمک وردنه به صورت نازک باز می کنیم و روی آنرا با پارچه می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم خمیر مدتی استراحت کند، سپس با پیتزا بر آنرا به قطعات مربعی برش می زنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و به اندازه‌ ای که نان ها درون آن شناور بماند به قابلمه روغن می‌ افزاییم.

مرحله ششم

حالا خمیرها را درون روغن انداخته و با قاشق روی آنها از روغن داغ می ریزیم تا پف کنند، سپس کاملا طلایی و خوشرنگ شوند. در نهایت نان ها را روی دستمال گذاشته تا روغن اضافه شان گرفته شود. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 18 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.