طرز تهیه پنینی برگر خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه پنینی برگر

طرز تهیه پنینی برگر , دستور پخت پنینی برگر

پنینی برگر یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنینی برگر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
همبرگر آماده۲ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای سبز۱ عدد کوچک
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد کوچک
هویج۱ عدد متوسط
قارچ۶ عدد
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
شیر۸ قاشق غذاخوری
جعفری۱ قاشق غذاخوری
نان باگت۲ عدد
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار کافی
پودر آویشن و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه پنینی برگر

مرحله اول

برای تهیه پنینی برگر خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل خامه را به همراه شیر را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا به سراغ درست کردن سس می رویم.

مرحله دوم

برای این منظور فلفل دلمه ای سبز و قرمز را به صورت نواری نازک خرد می کنیم، سپس هویج را به صورت درشت رنده کرده و کنار می گذاریم. در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای، سپس پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا پیاز را به همراه مقداری روغن زیتون درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت گذاشته، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و نرم شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر آویشن و پودر سیر به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه‌ ها از بین برود، سپس فلفل دلمه ای خرد شده را به همراه هویج و قارچ به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبزیجات سرخ شوند. حالا شیر و خامه را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم سس روی حرارت بماند تا کاملا غلیظ شده و سبزیجات بپزند، سپس انتهای پخت سس، جعفری ساطوری خرد شده را به تابه می افزاییم و پس از گذشت ۱ دقیقه از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

حالا برگرهای آماده را درون تابه حاوی روغن گذاشته و کاملا سرخ می کنیم، سپس مقداری از سس روی برگرها ریخته و روی آنها را با مقداری پنیر پیتزا می پوشانیم و درب تابه را می بندیم تا پنیر پیتزا کاملا آب شود.

مرحله هفتم

زمانی که پنیر پیتزا آب شد، نان برگر را از وسط به ۲ قسمت تقسیم کرده و برگر سرخ شده را میان نان قرار می‌ دهیم، سپس روی نان را با مقداری روغن زیتون براش کرده و درون دستگاه ساندویچ ساز قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم پنینی های برگر به مدت ۴ دقیقه درون دستگاه بمانند تا روی آنها کاملا گریل و برشته شود. پس از گذشت این زمان پنینی ها را از دستگاه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 10 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.