طرز تهیه ماش پلو با کدو حلوایی خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه ماش پلو با کدو حلوایی

طرز تهیه ماش پلو با کدو حلوایی , دستور پخت ماش پلو با کدو حلوایی

ماش پلو با کدو حلوایی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و شمالی کشورمان است که رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماش پلو با کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
روغن کنجد۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
برنج½ پیمانه
کدو حلوایی۲ پیمانه
ماش½ پیمانه
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
زردچوبه و پودر گل محمدیاز هر کدام ½ قاشق چایخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
فلفل‌ قرمز¼ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه ماش پلو با کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه ماش پلو با کدو حلوایی خوشمزه در ابتدای کار ماش را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم ماش به مدت ۳۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخته شود.

مرحله دوم

حالا برنج را شسته و به همراه مقداری نمک درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورد. پس از گذشت این زمان ماش را درون آبکش ریخته تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله سوم

در ادامه برنج خیس خورده را درون آبکش ریخته و پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه روغن کنجد را به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس زردچوبه را به همراه پودر گل محمدی، پودر دارچین، فلفل‌ قرمز و مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها کاملا از بین برود.

مرحله پنجم

حالا پوست کدو حلوایی را جدا کرده و به صورت خلالی خرد می کنیم، سپس به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا سرخ شوند. در ادامه ماش پخته شده را به همراه برنج به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقدار کمی آب به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم آب درون قابلمه کاملا کشیده شود. توجه داشته باشید مقدار آب کمتر از پخت عادی پلو باشد به دلیل اینکه کدو حلوایی آب انداخته و برنج شفته می شود.

مرحله هفتم

حالا حرارت را زیاد کرده و اجازه می دهیم آب درون قابلمه تبخیر شود، سپس زعفران دم کرده را به صورت پخش روی پلو می ریزیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی آن می گذاریم، سپس اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. پس از گذشت این زمان پلو را مخلوط کرده و به همراه ماست سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 20 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.