طرز تهیه مرغ بریان رژیمی خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ بریان رژیمی

طرز تهیه مرغ بریان رژیمی , دستور پخت مرغ بریان رژیمی

مرغ بریان رژیمی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم بین المللی است که با رسپی و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ بریان رژیمی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ کامل۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیب‌ زمینی۱ عدد
کدو سبز۱ عدد
هویج۱ عدد
سیر۳ حبه
فلفل دلمه ای۲ عدد
آب۳ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم رومال
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
جعفری تازهبه مقدار کافی
نمک فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ سوخاری رژیمی

مرحله اول

برای تهیه مرغ بریان رژیمی خوشمزه در ابتدای کار مرغ کاملا را شسته و درون یک قابلمه قرار می دهیم. در ادامه پیاز را به ۴ قسمت تقسیم کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس آب و مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم مرغ به مدت ۳۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا تغییر رنگ داده و نیم پز شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا کرده و پس از شستن به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله کف سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس حلقه های سیب زمینی را درون سینی فر می چینیم. پس از گذشت ۳۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس مرغ را درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه هویج، فلفل دلمه ای و کدو سبز را شسته، سپس پوست هویج را جدا می کنیم و سبزیجان را به صورت دلخواه خرد می کنیم. حالا مقداری نمک و فلفل سیاه روی مرغ ریخته و با دست ماساژ می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به سبزیجات اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه سبزیجات را به همراه سیر درون مرغ می ریزیم.

مرحله ششم

حالا شکم مرغ را با نخ و سوزن می دوزیم تا مواد درونی از آن خارج نشود. در ادامه مرغ را درون سینی فر روی حلقه های سیب زمینی می گذاریم و آب مرغ را از صافی رد کرده تا یکدست شود، سپس درون سینی فر می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی سینی فر را با ورق فویل می پوشانیم، سپس روی ورق چند سوراخ ایجاد کرده و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم. حالا اجازه می دهیم مرغ به مدت ۱ ساعت درون فر بماند تا پخته شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده، سپس ورق فویل را از روی سینی جدا می کنیم. در ادامه برای درست کردن رومال، روغن زیتون را به همراه رب گوجه فرنگی و مقداری نمک و فلفل سیاه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله نهم

حالا مقداری جعفری تازه شسته و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به کاسه حاوی مواد رومال اضافه می کنیم. در ادامه برس را به مواد رومال آغشته کرده و روی مرغ می مالیم و مجددا سینی را درون فر بر می گردانیم.

مرحله دهم

در این مرحله اجازه می دهیم مرغ به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و سوخاری شود. پس از گذشت این زمان در صورت نیاز اجازه می دهیم مرغ به مدت ۵ دقیقه گریل شده تا روی آن طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 10 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.