طرز تهیه آش مراکشی حریره خوشمزه مخصوص افطاری

طرز تهیه آش مراکشی

طرز تهیه آش مراکشی , دستور پخت سوپ حریره مراکشی

آش مراکشی از غذاهای ساده و خوشمزه کشور مراکش است که معمولا برای افطاری در ماه رمضان پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش مراکشی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود۱٫۵ پیمانه
عدس۱ پیمانه
برنج¼ پیمانه
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق سوپخوری
گوجه فرنگی۳ عدد
عصاره گوشت۲ لیتر
رشته ورمیشل۲ پیمانه
چوب دارچین۱ تکه
گشنیز۱ دسته کوچک
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه آش مراکشی

مرحله اول

برای تهیه آش حریره به روش مراکشی در ابتدای کار نخود را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم چند ساعت خیس بخورد تا نفخش برطرف شود. در ادامه نخود را آبکشی کرده و به همراه چند لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم نخود به طور کامل بپزد. در همین حین برنج و عدس را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم کمی خیس بخورند، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه مقداری روغن به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه گوشت را به صورت ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را به همراه زنجبیل، چوب دارچین و مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه به اندازه ای آب اضافه می کنیم که روی مواد را بپوشاند.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت، آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت ریش ریش خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را درون قابلمه رنده می کنیم، سپس برنج و عدس را آبکشی کرده و به همراه گوشت به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پس از اینکه نخود به طور کامل پخت، آنرا به همراه گشنیز خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم. در آخر نمک غذا را اضافه کرده و اجازه می دهیم جا بیفتد. رشته ورمیشل را ۱۰ دقیقه قبل از سرو اضافه می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 10 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.