طرز تهیه خوراک تابه عربی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه خوراک تابه عربی

طرز تهیه خوراک تابه عربی , دستور پخت خوراک تابه عربی

خوراک تابه عربی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه عربی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک تابه عربی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
سیب زمینی۴ عدد متوسط
فلفل قرمز۱ عدد
فلفل سبز۳ عدد
پیاز۱ عدد بزرگ
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۴ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا، زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک تابه عربی

مرحله اول

برای تهیه خوراک تابه عربی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی، گوجه فرنگی، فلفل سبز، فلفل قرمز، سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس درون یک ظرف مناسب فر می ریزیم و مواد را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را درون یک لیوان آب جوش می ریزیم و با قاشق مخلوط می کنیم تا رب درون آب حل شود.

مرحله سوم

حالا ۳ قاشق غذاخوری روغن مایع را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا درون ترکیب آب جوش و رب گوجه فرنگی می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله ترکیب مواد و آب جوش را به صورت یکدست روی مواد داخل ظرف می ریزیم، سپس روی ظرف را با فویل می پوشانیم و درون فر قرار می دهیم. پس از گذشت ۴۵ دقیقه فویل را از روی درب ظرف بر می داریم.

مرحله پنجم

حالا در صورتی که آب درون ظرف کشیده شده بود، گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم روی مواد رنگ بگیرد. در نهایت خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.