طرز تهیه بال سوخاری با سس سیراچا و طعم بسیار خوشمزه

طرز تهیه بال سوخاری با سس سیراچا

طرز تهیه بال سوخاری با سس سیراچا

بال مرغ سوخاری با سس سیراچا یکی از انواع غذاهای خوشمزه سوخاری است که طعمی بسیار متفاوت و جذاب دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بال سوخاری با سس سیراچا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بال مرغ۱ کیلوگرم
شیر½ لیوان
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
سس تند سیراچا۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۱ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
کره۷۵ گرم
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
سس تند۱ قاشق غذاخوری
عسل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه بال سوخاری با سس سیراچا

مرحله اول

برای تهیه بال مرغ سوخاری خوشمزه با سس سیراچا در ابتدای کار شیر را به همراه آب لیمو ترش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند، سپس کنار می گذاریم تا ۵ دقیقه استراحت کنند.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان سس تند سیراچا را به همراه مقداری نمک، پاپریکا، پودر سیر، زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس بال های مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد را زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت هاتی بال های مرغ به مواد طعم دهنده آغشته شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا بال ها طعم دار شوند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان آرد سوخاری ار درون یک کاسه مناسب ریخته و جلوی دستمان قرار می دهیم، سپس یک درون یک تابه گود به اندازه ای روغن می ریزیم که بال ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله پنجم

در این مرحله تابه را روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود، سپس بال ها را ابتدا درون آرد سوخاری غلطانده، سپس مجددا درون مواد طعم دهنده قرار می دهیم. در آخر یک بار دیگر بال ها را درون آرد سوخاری غلطانده و درون روغن داغ می اندازیم.

مرحله ششم

به همین صورت تمام بال ها را آماده کرده و درون روغن داغ سرخ می کنیم. پس از اینکه هر دو سمت بال ها به طور کامل سرخ شد، آنها را از تابه خارج کرده و درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن شان گرفته شود.

مرحله هفتم

برای تهیه سس، تمام مواد را داخل یک کاسه ترکیب می کنیم، سپس بال های مرغ را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس تمام بال ها را پوشش دهد. در نهایت بال ها را درون ظرف می ریزیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 22 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.