طرز تهیه تیره کوفته خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه تیره کوفته

طرز تهیه تیره کوفته , دستور پخت تیره کوفته

تیره کوفته یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تیره کوفته در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
سیخ چوبیبه تعداد کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
گوجه فرنگی۵ عدد
کره۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی
مواد لازم برای سرو
ماست چکیده۶ قاشق غذاخوری
جعفری۱ دسته کوچک

طرز تهیه تیره کوفته

مرحله اول

برای تهیه تیره کوفته خوشمزه در ابتدای کار سیخ های چوبی را درون یک کاسه آب سرد قرار می دهیم تا هنگام سرخ کردن کوفته ها، سیخ ها نسوزند. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت را به خوبی ورز می دهیم تا منسجم و حالتی چسبناک پیدا کند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک گردو از مایه کوفته بر می داریم و دور سیخ چوبی شکل می دهیم. به همین صورت تمام مایه کوفته را آماده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس سیخ های کوفته را درون تابه می چینیم و به صورت یکدست سرخ می کنیم. پس از اینکه تمام کوفته ها را سرخ کردیم، آنها را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

برای تهیه سس، گوجه فرنگی ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس کره را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم ذوب شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را به تابه می افزاییم و به خوبی تفت می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک و فلفل قرمز اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس کوفته ها را روی سس می چینیم و اجازه می دهیم سس به خوردشان برود. در ادامه جعفری را می شوییم و به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ماست را به صورت یکدست درون ظرف سرو پخش می کنیم، سپس سس کوفته را روی ماست می ریزیم و کوفته ها را روی سس می چینیم. در آخر روی کوفته ها را با جعفری تزیین کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 14 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.