طرز تهیه سالاد لبو و گردو خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه سالاد لبو و گردو

طرز تهیه سالاد لبو و گردو , دستور پخت سالاد لبو و گردو

سالاد لبو و گردو یکی از انواع سالادهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد لبو و گردو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لبو۲ عدد
مغز گردو۱ پیمانه
کلم بنفش۱ عدد کوچک
کنسرو ذرت½ پیمانه
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد لبو و گردو

مرحله اول

برای تهیه سالاد لبو و گردوی خوشمزه در ابتدای کار کلم بنفش و لبو را به خوبی می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه پوست لبو را می گیریم و آنرا به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله دوم

برای اینکه ظاهر سالاد زیباتر شود، می توانیم لبو را با رنده درشت رنده کنیم تا تمام رشته ها یک شکل و یک اندازه باشند. در ادامه کلم بنفش را نیز مانند لبو با رنده درشت رنده می کنیم و به همراه لبو درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه ذرت را به همراه مغز گردو به کاسه اضافه کرده و مواد را به آرامی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله چهارم

برای تهیه سس سالاد در ابتدای کار ماست و سس مایونز را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله سس را به مواد سالاد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا تمام قسمت های سالاد به سس آغشته شود. در نهایت روی ظرف سالاد را با سلفون می پوشانیم و تا زمان سرو درون یخچال قرار می دهیم تا جا بیفتد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 2 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.