طرز تهیه کباب تابه ای گردویی ساده و خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه کباب تابه ای گردویی

طرز تهیه کباب تابه ای گردویی , دستور پخت کباب تابه ای گردویی

کباب تابه ای گردویی یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای گردویی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
مغز گردو۴ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد متوسط
سماق۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب تابه ای گردویی

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای گردویی خوشمزه در ابتدای کار سماق را درون یک لیوان آب ولرم می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد. در ادامه پیاز را با رنده درشت رنده می کنیم و پس از گرفتن آبش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و یکه تکه گردو درون آن قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا با کف دست آنرا تخت کرده و درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کباب ها سرخ شد، آنها را برمی گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. تمام مایه کباب را به همین صورت شکل داده و درون روغن سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه تمام کباب ها به صورت یکدست سرخ شدند، عصاره سماق را صاف می کنیم و درون تابه می ریزیم. در ادامه درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم عصاره سماق به طور کامل به خورد کباب ها برود.

مرحله ششم

پس از اینکه آب درون تابه به طور کامل کشیده شد و کباب ها به روغن افتادند، تکه های کباب را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه گوجه فرنگی سرخ شده و نان یا برنج سرو می کنیم. نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 26 اسفند 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه خورش سبزی فسنجان خوشمزه به روش لاهیجانی

طرز تهیه خورش سبزی فسنجان خوشمزه به روش لاهیجانی

طرز تهیه خورش سبزی فسنجان خورش سبزی فسنجون از غذاهای محلی شهر لاهیجان است که با سبزی های معطر شمالی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه حلوای شیر و ارده خوشمزه و مجلسی به روش جنوبی

طرز تهیه حلوای شیر و ارده خوشمزه و مجلسی به روش جنوبی

طرز تهیه حلوای شیر و ارده حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. …

طرز تهیه سالاد مدیترانه ای خوشمزه و سالم به صورت رژیمی

طرز تهیه سالاد مدیترانه ای خوشمزه و سالم به صورت رژیمی

طرز تهیه سالاد مدیترانه ای سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.