طرز تهیه سالاد الویه انار خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه سالاد الویه انار

طرز تهیه سالاد الویه انار , دستور پخت سالاد الویه انار

سالاد الویه انار یکی از انواع سالادهای شیک و مجلسی بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد الویه انار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد
تخم مرغ۳ عدد
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
خیارشور۳۰۰ گرم
هویج۲ عدد
دانه و تاج اناربه مقدار کافی
کنسرو نخود فرنگی۲۰۰ گرم
سس مایونز۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد الویه انار

مرحله اول

برای تهیه سالاد الویه انار خوشمزه در ابتدای کار پیاز را خرد می کنیم و به همراه گوشت مرغ داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ۲ لیوان آب به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در حین پخت مرغ، سیب زمینی ها را به همراه تخم مرغ ها و هویج ها درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ۴ لیوان آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا مواد بپزند. در همین حین خیارشورها را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه گوشت مرغ به طور کامل پخت، مقدار کمی از آب مرغ را صاف کرده و کنار می گذاریم، سپس گوشت مرغ را به صورت ریش ریش ریز خرد کرده و به همراه خیارشور خرد شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی، هویج و تخم مرغ را پس از پخت از قابلمه خارج می کنیم، سپس با رنده ریز تمام مواد را داخل کاسه حاوی گوشت مرغ رنده می کنیم. در ادامه نخود فرنگی را اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سس مایونز را به همراه کمی آب مرغ به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مواد بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس تاج انار را داخل سالاد فرو می کنیم.

مرحله ششم

حالا دانه های انار را به صورت یکدست و به ترتیب روی سالاد قرار داده و کمی فشار می دهیم تا درون سالاد فرو روند. به همین صورت تمام سالاد را آماده می کنیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم تا بافت سالاد کاملا منسجم شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 9 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.