طرز تهیه کباب بال مرغ خردلی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه کباب بال مرغ خردلی

طرز تهیه کباب بال مرغ خردلی , دستور پخت کباب بال مرغ خردلی

کباب بال مرغ خردلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که دارای طعمی تند و خوشایند می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب بال مرغ خردلی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بال مرغ۱۶ عدد
سویا سس۴ قاشق غذاخوری
سس خردل۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
پودر تخم خردلنوک قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و کرهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب بال مرغ خردلی

مرحله اول

برای تهیه کباب بال مرغ خردلی خوشمزه در ابتدای کار بال ها را به خوبی می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه سویا سس را به همراه سس خردل و آب لیمو ترش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیر را رنده می کنیم و به همراه پودر تخم خردل و مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بافتشان یکدست شود، سپس بال ها را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا بال ها را زیر و رو می کنیم تا به صورت یکدست به مواد طعم دهنده آغشته شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و کاسه را به مدت ۱ تا چند ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا بال ها طعم دار شوند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم. برای کباب کردن بال ها به سلیقه خود می توانیم از گریل یا منقل ذغال استفاده کنیم. برای این منظور بال ها را یا به سیخ می کشیم یا در وسط توری فلزی می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله منقل ذغال را به صورت یکدست روشن می کنیم و سیخ ها یا توری را روی منقل قرار می دهیم. توجه داشته باشید که پوست بال مرغ به دلیل اینکه حاوی چربی زیادی می باشد خیلی سریع می سوزد و باید با سرعت عمل آنرا کباب کنیم.

مرحله ششم

هر چند لحظه یک بار سیخ ها یا توری را می چرخانیم تا بال ها به صورت یکدست بپزند. در همین حین کره را ذوب می کنیم و با برس روی بال ها می مالیم تا طعمشان لذیذتر شود. در نهایت بال های مرغ را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 5 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.