طرز تهیه آش شیر خوشمزه و ساده به روش تبریزی

طرز تهیه آش شیر

طرز تهیه آش شیر طرز تهیه آش شیر برنج ساده شیر اش مازندرانی طرز تهیه آش شیر گیلانی آش شیر با بلغور

آش شیر یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه شهر تبریز است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش شیر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۱ کیلو گرم
گندم پوست کنده۳۰۰ گرم
نخود۱۰۰ گرم
آب۲ لیتر
کشمش بی دانه، گردو و بادامبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه آش شیر

مرحله اول

برای تهیه آش شیر خوشمزه ابتدای کار گندم پوست کنده را به همراه نخود می شوییم تا گرد و غبارشان شسته شود، سپس آن ها را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ شب درون آب بمانند تا خیس بخورند.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ نخود بهتر گرفته شود طی این مدت آب نخود و گندم را چندین مرتبه عوض می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان گندم و نخود را درون آبکش می ریزیم و آبکش می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله آب را به گندم و نخود اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم نخود کاملا بپزد و گندم به خوبی لعاب دار شود. در ادامه نمک را به مخلوط نخود اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی نخود و گندم کاملا تبخیر شود. در ادامه زمانی که آب اضافی نخود کاملا تبخیر شد، شیر را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم آش روی حرارت ملایم جا بیوفتد.

مرحله پنجم

در نهایت زمانی که آش شیر جا افتاد و غلیظ شد آن را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به میزان دلخواه کشمش، بادام و گردو به عنوان تزئین روی آش می ریزیم، سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 27 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.