طرز تهیه خورش توت فرنگی خوشمزه و مجلسی با مرغ

طرز تهیه خورش توت فرنگی

خورش توت فرنگی , طرز تهیه خورش توت فرنگی , دستور پخت خورشت توت فرنگی

خورش توت فرنگی از غذاهای جدید و خوشمزه بین المللی است که برای کسانی که دنبال آشنایی با طعم های جدید هستند، یک گزینه مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش توت فرنگی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
فیله مرغ۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سس باربیکیو۶ تا ۷ قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری
آب جوش½ لیوان
عسل۲ قاشق غذاخوری
توت فرنگی۱ و نیم لیوان
نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زردچوبهبه مقدار کافی
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه خورش توت فرنگی خوشمزه ابتدای کار درون یک کاسه مناسب مرغ را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زردچوبه اضافه می کنیم. در ادامه مرغ را ماساژ می دهیم تا به طور کامل مزه دار شد.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس بلافاصله پیاز را درون تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شود. در ادامه درون یک تابه مناسب مقداری روغن اضافه می کنیم و فیله مرغ مزه دار شده را به همراه زعفران درون تابه اضافه می کنیم و به طور کامل سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سس خورش را آماده می کنیم. برای این منظور درون یک کاسه مناسب سس باربیکیو، شکر قهوه ای، آبلیمو، عسل، نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سس را به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم، سپس فیله های مرغ سرخ شده را به همراه آب جوش به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

حالا توت فرنگی را می شوییم و به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس ۲۰ دقیقه آخر پخت توت فرنگی را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیوفتد و مزه ها با هم ترکیب شوند. در آخر خورش توت فرنگی را با پلو سرو کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 6 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.