طرز تهیه بیورینگ مرغ و بادمجان خوشمزه به روش مخصوص

طرز تهیه بیورینگ مرغ و بادمجان

بیورینگ مرغ و بادمجان , طرز تهیه بیورینگ مرغ و بادمجان , دستور پخت بیورینگ مرغ و بادمجان

بیورینگ مرغ و بادمجان یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیورینگ مرغ و بادمجان در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
بادمجان۲ عدد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
سیر۲ حبه
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
کنجد۱ یا ۲ قاشق غذاخوری
گردوبه مقدار کافی
جعفری۲۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد

طرز تهیه بیورینگ مرغ و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه بیورینگ مرغ و بادمجان ابتدا بادمجان را می شوییم، سپس پوست آن را به همراه کلاهک آن جدا می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب آب و نمک را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان را به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس ورقه ها را درون آب و نمک قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون آب و نمک بماند تا تلخی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله سوم

حالا پس از گذشت ۳۰ دقیقه بادمجان ها را درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن ها کاملا خارج شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت خلالی یا رشته ای خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله درون یک کاسه مناسب آب سرد می ریزیم و رشته های سیب زمینی را اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون آب سرد بماند، سپس درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله پنجم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم، سپس روی دو طرف بادمجان ها را با مقداری ماست آغشته می کنیم و درون تابه می چینیم به این منظور که بادمجان ها روغن زیادی جذب نکنند.

مرحله ششم

در این مرحله وقتی بادمجان ها کاملا سرخ شدند، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس روی تخته گوشت به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مرغ را به همراه نمک درون قابله اضافه می کنیم، سپس تا اندازه ای که روی مرغ را بگیرد آب اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم مرغ به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از گذشت این مدت مرغ را از قابلمه خارج می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه مرغ نگینی شده را با بادمجان ساطوری شده درون یکی کاسه مناسب مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم و به مخلوط بادمجان اضافه می کنیم. در ادامه ماست چکیده را به همراه سس مایونز به مخلوط بادمجان و مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله سیب زمینی رشته ای را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب آن به طور کامل خارج شود. در ادامه پوست گردو را جدا می کنیم و مغز آن را ریز خرد می کنیم و به همراه کنجد درون کاسه می ریزیم.

مرحله یازدهم

حالا جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا خارج شود و روی تخته گوشت به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم روغن کاملا گرم شود. در ادامه سیب زمینی را درون تابه می ریزیم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه گردو را به همراه جعفری به مخلوط بادمجان اضافه می کنیم.

مرحله سیزدهم

حالا بیورینگ مرغ و بادمجان را خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شده و سس به خورد مواد برود. در ادامه ظرف مورد نظرمان را انتخاب می کنیم، ابتدا از بیورینگ مرغ و بادمجان را کف ظرف می ریزیم و سطح آن را صاف می کنیم.

مرحله چهاردهم

در نهایت مقداری از سیب زمینی سرخ شده روی آن می ریزیم. در آخر بیورینگ مرغ و بادمجان را با چند برگ جعفری، مغز گردو و گوجه گیلاسی تزئین می کنیم، سپس به عنوان پیش غذا سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 2 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.