طرز تهیه جوجه کباب سبز خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه جوجه کباب سبز

طرز تهیه جوجه کباب سبزیجات سولیکو طرز تهیه جوجه کباب رنگی طرز تهیه جوجه کباب با جعفری طرز تهیه جوجه کباب با سبزیجات معطر طرز تهیه جوجه کباب با طعم های مختلف طرز تهیه جوجه ماستی با سبزیجات

جوجه کباب سبز یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب سبز در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۸۰۰ گرم
سیر۲ حبه
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۴ قاشق غذاخوری
سبزی معطر۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب سبز

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب سبز خوشمزه ابتدا استخوان سینه مرغ را جدا می کنیم، سپس به صورت مکعبی به یک اندازه خرد می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و فیله های مرغ را درون کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پوست سیر را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به فیله مرغ اضافه می کنیم. در ادامه روغن زیتون، آب لیمو ترش تازه، نمک و فلفل سیاه را به کاسه حاوی فیله مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فیله مرغ را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود. در ادامه سبزی معطر (جعفری، ریحون و نعنا) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان به طور کامل خارج شود.

مرحله چهارم

حالا سبزی معطر را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در صورت نبود سبزی تازه می توانید از سبزی خشک استفاده کنید. در ادامه سبزی معطر ساطوری را به فیله مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را با هم خوب مخلوط می کنیم تا فیله مرغ کاملا مزه دار شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا فیله مرغ کاملا مزه دار شود.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان مرغ را از یخچال خارج می کنیم، سپس مجددا مخلوط می کنیم. در ادامه یک تابه مناسبب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن گرم شود.

مرحله هفتم

در نهایت فیله ها مرغ مزه دار شده را درون تابه می چینیم و کاملا سرخ می کنیم. زمانی که یک طرف کباب سرخ شد بر می گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود. در آخر کباب را درون ظرف مورد نظرمان به همراه برنج زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 27 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.