طرز تهیه خوراک کدو حلوایی و عدس خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه خوراک کدو حلوایی و عدس

خوراک کدو حلوایی و عدس , طرز تهیه خوراک کدو حلوایی و عدس , دستور پخت خوراک کدو حلوایی و عدس

خوراک کدو حلوایی و عدس از غذاهای خوشمز فصل پاییز است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک کدو حلوایی و عدس در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کدو حلوایی۱ عدد کوچک
عدس۱ پیمانه
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب نارنج۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک کدو حلوایی و عدس

مرحله اول

برای تهیه خوراک کدو حلوایی و عدس کدو حلوایی را از وسط نصف کرده و تخمه های آنرا خارج می کنیم. در ادامه پوست کدو حلوایی را جدا کرده کرده و گوشت آنرا به همراه ۱ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم به طور کامل بپزد. پس از اینکه کدو حلوایی به طور کامل پخت و آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شد، کدو حلوایی پخته شده را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله سوم

در حین پخت کدو حلوایی، عدس را تمیز کرده و می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۲ لیوان اب به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد و نرم شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه عدس به طور کامل پخت، آنرا درون آبکش می ریزیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و به همراه پیاز تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه افزوده و به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله ششم

حالا عدس و کدو حلوایی را له کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس حرارت را کم می کنیم تا غذا جا بیفتد. پس از اینکه خوراک جا افتاد، آب نارنج را اضافه می کنیم. در نهایت خوراک را در ظرف مناسب می کشیم و به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 24 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.