طرز تهیه خوراک زبان گوساله خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه خوراک زبان گوساله

طرز تهیه خوراک زبان گوساله مجلسی طرز تهیه خوراک زبان گوساله با برنج طرز تهیه زبان گوساله رزا منتظمی طرز تهیه خورشت زبان گوساله طرز تهیه زبان گوساله با زعفران طرز تهیه خوراک زبان گوساله با سس قرمز طرز تهیه چلو زبان گوساله فیلم طرز تهیه زبان گوساله

خوراک زبان گوساله یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک زبان گوساله در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
زبان گاو۱ عدد
پیاز۲ عدد بزرگ
سیر۴ حبه
برگ بو۴ عدد
چوب دارچین۱ تکه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک زبان گوساله

مرحله اول

برای تهیه خوراک زبان گوساله خوشمزه ابتدا زبان گوساله را به خوبی تمیز کرده و می شوییم، سپس آنرا درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه دو برابر حجم زبان گوساله، آب به قابلمه افزوده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله صبر می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند و کف های زبان گوساله به طور کامل خارج شود. در ادامه زیان را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم. در ادامه یکی از پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه کمی روغن به قابلمه می افزاییم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیرها را پوست کنده و به همراه برگ بو و چوب دارچین به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را کمی تفت می دهیم سپس زبان گوساله را به همراه چند لیوان آب به قابلمه می افزاییم. در ادامه درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم زبان گوساله به مدت ۶ تا ۸ ساعت با حرارت ملایم بپزد.

مرحله پنجم

پس از اینکه زبان به طور کامل پخت، زبان را از قابلمه خارج کرده و پوست آنرا به طور کامل جدا می کنیم. در ادامه زبان را به صورت ورقه ای برش می زنیم و کنار می گذاریم. در ادامه آب درون قابلمه را صاف می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پیاز باقیمانده را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن به تابه می افزاییم. در ادامه پیاز را به همراه کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه افزوده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه پیاز سبک شد، آب زبان صاف شده را به تابه اضافه می کنیم. در ادامه تکه های زبان را به تابه افزوده و اجازه می دهیم آب درون تابه غلیظ شود، سپس خوراک زبان را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 24 آبان 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه ساندویچ وافل پنیری خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ساندویچ وافل پنیری خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ساندویچ وافل پنیری ساندویچ وافل پنیری که با نام ساندویچ چافل هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای ساده و فوری خانگی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه خورش هویج خوشمزه و مخصوص به روش تبریزی

طرز تهیه خورش هویج خوشمزه و مخصوص به روش تبریزی

طرز تهیه خورش هویج خورش هویج یکی از انواع خورش های خوشمزه و خاص ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر تبریز می باشد. این خورش خوشمزه را به سلیقه خود …

طرز تهیه خورش فاصولیه خوشمزه و مجلسی به روش ترکیه ای

طرز تهیه خورش فاصولیه خوشمزه و مجلسی به روش ترکیه ای

طرز تهیه خورش فاصولیه خورش فاصولیه یکی از خوشمزه ترین غذاهای خاورمیانه ای است که معمولا در شمال ایران، ترکیه، عراق و بسیاری دیگر از مناطق خاورمیانه طبخ می شود، برای مشاهده …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.